طرز تهیه کیک وارونه گیلاس ساده و شیک با طعم کره در فر

دستور پخت کیک وارونه گیلاس

طرز تهیه کیک وارونه گیلاس

 

کیک وارونه گیلاس یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید با میوه خوشمزه و تابستانی گیلاس تهیه کنید. این کیک به دلیل اینکه گیلاس ها کف قالب چبده می شود به این اسم مشهور است و می توانید به صورت ساده یا شکلاتی تهیه کنید. این کیک با کره یا روغن جامد تهیه می شود و روغن مایع اصلا برای تهیه این کیک مناسب است. شما می توانید از قالب گرد ساده یا مربع استفاده کنید. کیک وارونه گیلاس را می توانید در هر نوع قالبی که دوست دارید تهیه کنید و نوع و جنس مهم نیست. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک وارونه گیلاس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک وارونه گیلاس

  • آرد ۱ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • کره یا روغن جامد ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • گیلاس ۱ پیمانه
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • کره ۱ ق غذا خوری + کمی شکر برای قالب

طرز تهیه کیک وارونه گیلاس ساده و خوشمزه

طرز تهیه کیک وارونه گیلاس ساده و خوشمزه

ابتدا همه مواد را اندازه گیری کنید و کنار قرار دهید. سپس کره نرم شده برای قالب را کف قالب مورد نظر که از قبل کاغذ روغنی قرار دادید خوب پخش کنید و روی آن شکر بپاشید. گیلاس ها را از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را خارج کنید و گیلاس ها را کف قالب بچینید و قالب را پر کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه کره نرم شده  را به همراه شکر داخل یک کاسه ریخته و خوب با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و سبک و پفکی شود. در حین هم زدن حتما باید دورگیری کنید تا همه کره هم بخورد و بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه تخم مرغ و وانیل را به مواد اضافه کنید و مجدد با همزن برقی بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

وقتی مواد یکدست شدند نوبت اضافه کردن مخلوط آرد می باشد. آرد را روی مواد الک کنید و با یک لیسک یا همزن دستی خوب هم بزنید تا به خورد مواد برود. مواد این کیک کمی سفت می باشد که کاملا طبیعی است و اصلا نگران نباشید.

مرحله چهارم: پخت کیک وارونه گیلاس

مواد تهیه شده را روی گیلاس ها با کمک دو قاشق بریزید و سطح کیک با لیسک صاف کنید. قالب را در پنجره وسط فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کیک پخته شود، بعد از پخت کیک صبر کنید تا حرارت بیفند و خنک شود سپس از قالب خارج کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک وارونه گیلاس ساده و شیک

  1. می توانید روی مواد کمی پودر قند الک کنید.
  2. می توانید از مارگارین بجای کره استفاده کنید.
  3. دما برای فر های برقی باید ۱۶۰ درجه تنظین شود.
  4. بهتر است کیک را چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.

نکات کلیدی در تهیه کیک وارونه گیلاس ساده و شیک

طرز تهیه کیک وارونه گیلاس ساده و شیک با طعم کره در فر
3 (60%) 2 votes