طرز تهیه بورک بادمجان ترکی بدون گوشت بسیار عالی و راحت با فر و بدون فر

دستور پخت بورک بادمجان ترکی

 بورک بادمجان ترکی

 

بورک بادمجان ترکی یکی از بورک های بسیار خوشمزه می باشد که بدون گوشت تهیه می شود و می توانید از انواع سبزیجات در آن استفاده کنید. این بورک خوشمزه را می توانید داخل فر تهیه کنید و یا می توانید در تابه سرخ کنید. برای تهیه این بورک می توانید از خمیر فیلو یا یوفکا استفاده کنید و یک غذای خوشمزه و یا یک فینگرفود عالی برای مهمانی تهیه کنید. این بورک برای کسانی است که طعم و مزه بادمجان را دوست دارند و می خواهند یک غذای عالی تهیه کنند. این بورک در کنار بیشتر سس ها قابل سرو است و می توانید از انواع سس های دست ساز استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بورک بادمجان ترکی بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بورک بادمجان ترکی

  • بادمجان ۴ عدد
  • گوجه فرنگی ۱ عدد
  • فلفل دلمه سبز و قرمز ۲ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • نعنا خشک ۱ ق مربا خوری
  • خمیر یوفکا ۱ بسته
  • زرده و کنجد برای رومال
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه بورک بادمجان ترکیه ای بدون گوشت با سبزیجات

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را پوست گرفته و به صورت مکعبی ریز خرد کنید و داخل آب نمک و قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. سپس آبکش کنید و روی یک دستمال نخی قرار دهید تا آب اضافه آن کشیده شود. بهتر است از بادمجان های قلمی یا لامپی استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه بدون افزودن روغن کمی تفت دهید تا آب پیاز کشیده شود و بعد روغن و کمی زردچوبه اضافه کنید تا پیاز طلایی شود و بعد فلفل دلمه ای رنگی را خرد کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید و در ادامه گوجه فرنگی را شسته و مکعبی ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: افزون بادمجان

در ادامه باید رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و بعد ادویه ها را افزوده و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود و در انتها باید بادمجان ها را اضافه کنید و تفت دهید تا بادمجان ها نرم شود و بعد نعنا را افزوده سپس از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه بورک بادمجان ترکی

یک خمیر مستطیل را باز کنیدو ۴ طرف خمیر را به داخل کمی تا کنید و بعد به دلخواه کمی از سس کچاب یا پنیر پیتزا بریزید و از مواد بادمجان بریزید و خمیر را رول کنید و داخل سینی فر قرار دهید و روی خمی را زرده و کنجد بزنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۷۵ بگذارید تا پخته شود و برای پخت در تابه نیز باید آن ها را دانه دانه سرخ کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بورک بادمجان ترکی بدون گوشت

  1. می توانید به دلخواه از قارچ نیز استفاده کنید.
  2. مواد میانی باید خنک باشند وگرنه خمیر را پاره می کنند.
  3. از خمیر یوفکا مسنطیلی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه