طرز تهیه آبگوشت ترکی با نخود و سبزی معطر لذیذ و مجلسی در قابلمه

دستور پخت آبگوشت ترکی

طرز تهیه آبگوشت ترکی

 

آبگوشت ترکی یکی از آبگوشت های بسیار خوشمزه و سنتی می باشد که برای کشور ترکیه می باشد. این آبگوشت شباهت زیادی به رسپی اصلی ما دارد و تنها تفاوت آن استفاده از نخود و حذف لوبیا می باشد و با افزودن کمی سبزی معطر تازه یا خشک طعمی فوق العاده به آن می دهد. آبگوشت از غذا های بسیار مقوی و خون ساز می باشد که می توانید با گوشت گوسفندی یا هر نوع گوشتی که دوست دارید آن را تهیه کنید و به دلخواه در انتهای پخت لیموعمانی یا رب لیمو عمانی اضافه کنید و به همراه سبزی خوردن یا ترشی مورد علاقه خود سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه آبگوشت ترکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه آبگوشت ترکیه

  • گوشت گوسفندی با چربی ۵۰۰ گرم
  • نخود ۲ پیمانه
  • پیاز ۲ عدد
  • رب ۲ ق غذا خوری
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • لیموعمانی ۱ عدد
  • سبزی خشک معطر ۱ ق غذا حوری
  • دارچین ۱ تکه
  • نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت ترکی لذیذ و خوشمزه با سبزی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا قبل از شروع آشپزی باید نخود را خیس کنید. بهتر است نخود را برای ۱۲ ساعت خیس کنید و در این زمان چندین بار آب نخود را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. سپس آبکش کنید. لیموعمانی را نیز از وسط به دو نیم کنید و داخل آب گرم قرار دهید تا تلخی آن از بین برود.

رحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه داخل قابلمه مورد نظر کمی روغن ریخته و گوشت را تفت دهید در حدی که گوشت تغییر رنگ دهد. سپس پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه گوشت خوب تفت دهید تا سبک شوند. ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود.

مرحله سوم: پخت گوشت

در ادامه نخود را به همراه سبزی معطر و چوب دارچین اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید. حرارت را ابتدا بالا ببرید تا آب جوش بیاید و بعد بگذارید تا نخود و گوشت خوب پخته شود. هرچندگاهی هم بزنید و آب آبگوشت را چک کنید و زمانی که گوشت نیم پخت شد چوب دارچین را خارج کنید.

مرحله چهارم: تهیه آبگوشت ترکی

در ادامه داخل یک تابه کمی روغن ریخته و رب را تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به اندازه درشت خرد کنید و به همراه رب به مواد اضافه کنید و ۳۰ دقیقه زمان دهید تا سیب زمینی پخته شود و در انتها نوبت اضافه کردن نمک و لیموعمانی می باشد. آن ها را اضافه کنید و برای ۲۰ دقیقه دیگر مجدد زمان دهید و بعد از روغن افتادن آبگوشت ترکی آن را سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه آبگوشت ترکی بسیار خوشمزه و لذیذ

  1. می توانید از یک فلفل تند نیز به دلخواه استفاده کنید.
  2. می توانید بجای پودر سیر از سیر تازه استفاده کنید.
  3. می توانید از سبزی معطر تازه نیز استفاده کنید ولی سبزی خشک عطر بیشتری دارد.
  4. می توانید بعد از پخت چربی را بکوبید و داخل آبگوشت بریزید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه