طرز تهیه اسلیم کباب ترکی فوق العاده خوشمزه و عالی

طرز تهیه اسلیم کباب

 

کباب های ترکی بسیار محبوب و خوشمزه هستند و با ذائقه ما ایرانی ها بسیار جور است و شما می توانید این بار اسلیم کباب که ترکیب بادمجان سرخ شده و گوشت قلقلی است تهیه و در کنار یک پلوی خوشمزه سرو کنید. ترکیب گوشت و بادمجان همیشه خوشمزه و راحت است و اگر دوست دارید یک غذای مجلسی و شیک برای مهمانی ها تهیه کنید بهتر است اسلیم کباب را در نظر داشته باشید و در کنار دیگر غذا های خود سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه اسلیم کباب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بادمجان قلمی۴ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد رنده شده
سیر۱ حبه رنده شده
آرد۱ ق غذا خوری + ۱/۲ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
آب۲ لیوان
نمک،فلفل،زردچوبهبه میزان لازم
گوجه‌ گیلاسی و فلفل کاپی سبزبه دلخواه

طرز تهیه اسلیم کباب

مرحله اول: آماده سازی گوشت قلقلی

پیاز ، گوشت چرخکرده ،سیر، نمک ،فلفل،زردچوبه و پودرنان را داخل کاسه ی بزرگی ریخته و با هم ترکیب کرده و ورز دهید اگر مواد خیلی شل بود ۱ ق غذا خوری آرد سوخاری را اضافه کنید و هم بزنید و تا حالت چسبندگی پیدا کند و به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

بادمجان ها را با پوست تمیز میشوییم و به شکل ورقه ورقه به درازا برش بزنید و داخل آب نمک به مدت نیم ساعت قرار دهید و سپس آبکشی کرده و داخل دستمال تمیزی خشک کرده و در روغن سرخ میکنیم و یا داخل سینی فر روی کاغذ روغنی چرب شده چیده و به مدت ۱۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه قرار می‌دهیم تا نرم شوند.

مرحله سوم: سرخ کردن گوشت قلقلی

از مایه ی گوشتی، به اندازه ی گردوی درشت برداشته و در دست گرد کنید و آرد ساده میغلتانیم و در روغن سرخ کنید تا طلایی و خوشرنگ شود.

مرحله چهارم: تهیه اسلیم کباب

دو ورق بادمجان را به شکل بعلاوه + روی هم قرار دهید و یک عدد کوفته ریزه روی بادمجان قرار داده و بقچه پیچ کرده و با کمک خلال دندان و یک عدد گوجه گیلاس ببندید و در ظرف چیده و رب و آب را با هم ترکیب کرده و روی این بادمجان های بقچه شده ریخته و در فر از یکربع قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه قرار دهید تا سس به خورد بادمجان ها رفته و بپزند و یا داخل تابه و روی حرارت اجاق گاز به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت کم پخته شود  و در انتها در کنار پلو سرو کنید. نوش جان

اسلیم کباب

فوت و فن های دستور پخت اسلیم کباب

  1. سس این غذا باید غلیظ باشد.
  2. برای این که بادمجان ها روغن کمتری به خود بگیرد می توانید کمی ماست به آن بزنید و یا داخل سرخکن سرخ کنید.
  3. می توانید از سیب زمینی سرخ کرده در کنار این غذا استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه