طرز تهیه پنکیک کشمشی بسیار خوشمزه برای صبحانه

طرز تهیه پنکیک کشمشی

 

پنکیک کشمشی یکی از پنکیک های بسیار خوشمزه و راحت می باشد که شما می توانید به راحتی تهیه کنید. پنکیک ها یکی از کیک های تابه ای می باشد که شما می توانید با شیر یا آب تهیه کنید و بعد کشمش را اضافه کنید و هم بزنید. پنکیک یک تغذیه بسیار سالم است که برای بچه ها گزینه خوبی برای قبل از مدرسه می باشد. پنکیک کشمشی بافت بسیار خوب و پنبه ای دارد و داخل تابه تهیه می شود. پنکیک ها نوعی نان آماده نیز محسوب می شوند که خود شیرین نمی باشد و بیشتر با میوه های شیرین و یا عسل و نوتلا و شکلات سرو می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه پنکیک کشمشی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک کشمشی

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر ۳ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۲ ق غذا خوری
  • شیر یا آب ولرم ۱ پیمانه سر خالی
  • آرد ۱ پیمانه
  • کشمش ۱/۳ پیمانه
  • زعفران دم کرده ۱ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱.۵ ق چای خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

دستور پخت پنکیک کشمشی بدون فر

مرحله اول: هم زدن مواد

ابتدا تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی یا دستی بزنید تا مواد مخلوط و حجم مواد دو برابر شود و رنگ مواد کرمی رنگ و حجیم شود. سپس در ادامه باید شیر یا آب ولرم را به همراه روغن مایع را اضافه کنید و با همزن دستی بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله دوم: افزودن آرد

داخل یک کاسه آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود. زعفران را از قبل دم کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوشرنگ شود و بعد مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند و گلوله های آرد باز شود.

مرحله سوم: افزودن کشمش

در ادامه کشمش را تمیز کنید و با یک ق آرد مخلوط کنید و بعد الک کنید تا آرد اضافی آن خارج شود و بعد کشمش  را به مواد پنکیک اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. تابه نچسب را با کمی کره چرب کنید و صبر کنید تا کاملا داغ شود.

مرحله چهارم: تهیه پنکیک کشمشی

در ادامه به اندازه یک ملاقه داخل تابه بریزید و صبر کنید یک طرف آن حباب بزند و بعد با کمک کفگیر برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود و بعد روی هم قرار دهید و با عسل یا شکلات سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پنکیک کشمشی با پف زیاد و شیر

  1. اگر به شیر حساسیت دارید می توانید از آب استفاده کنید.
  2. از کشمش پلویی استفاده کنید.
  3. تابه را زیاد چرب نکنید وگرنه پنکیک چربی خواهید داشت.
  4. از آرد سفید شیرینی پزی استفاده کنید.
  5. افزودن آرد به کشمش باعث می شود در حین پخت به زیر تابه نرود.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه