طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی در توستر برقی با دستور راحت

طرز تهیه شیرینی کشمشی در توستر

 

اگر در منزل توستر دارید و می خواهید شیرینی کشمشی خوشمزه و راحت برای عید نوروز یا مهمانی ها تهیه کنید ولی نمی دانید که باید درجه و پیش گرمایش را روی چند تنظیم کنید درجه تنظیم کنید تا شیرینی شما نسوزد و کیفیت خوبی داشته باشد. شیرینی کشمشی را می توانید با کره یا مارگارین تهیه کنید که این کاملا سلیقه ی است و از کشمش پلویی برای پخت آن باید استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی کشمشی در توستر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی دانمارکی

 

مواد لازم

کره۱۸۸ گرم
پودر قند۱۸۰ گرم معادل ۱ پیمانه + ۳ ق غذا خوری
تخم مرغ۲ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری
آرد۲۵۰ گرم معادل ۲ پیمانه
کشمش۱۲۰ گرم معادل ۲/۳ پیمانه

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی نخودچی

 

طرز تهیه شیرینی کشمشی در توستر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید به دمای محیط برسد. فر برقی یا توستر را با دمای ۱۶۰ درجه روشن کنید و روی حالت کانوکشن یا همون فر قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه کره نرم شده در دمای محیط را با پودر قند به مدت ۷ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و حجیم و روشن شود و حتما بین کار دورگیری کنید تا همه کره به خوبی هم بخورد و بعد تخم مرغ ها را باید یکی یکی اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید و با تخم مرغ دوم وانیل را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه شیرینی

حالا باید همه آرد را طی دو تا سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را خوب هم بزنید و در انتها کشمش را اضافه کنید و هم بزنید. مواد را داخل قیف ساده بدون نیاز به ماسوره بریزید و اگر ندارید می توانید از دو قاشق استفاده کنید و از مایه شیرینی داخل سینی مخصوص که از قبل کاغذ روغنی قرار دهید به فاصله ۳ سانت بریزید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی کشمشی در توستر

حالا باید سینی را در توستر قرار دهید و با همان دما پیش گرمایش یعنی ۱۶۰ درجه برای ۱۵ دقیقه بگذارید که دور شیرینی کمی طلایی شود و سپس از توستر خارج کنید و بگذارید تا کاملا سرد شود و بعد از روی سینی جدا کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی نارگیلی

 

فوت و فن های دستور پخت شیرینی کشمشی در توستر

  1. زیر این شیرینی بعد از پخت طلایی می شود و بافت شیرینی کاملا نر و رویه شیرینی ترد است.
  2. می توانید ار مارگارین نیز استفاده کنید.
  3. این شیرینی تا ۱۰ روز در ظرف دربسته کاملا نرم و تازه باقی می ماند.
  4. بسته به سایز شیرینی ها حدود ۵۰ عدد شیرینی با این مواد خواهید داشت بسته به این که چقدر مواد داخل سینی قرار می دهید و در نظر داشته باشید بعد از پخت کمی پهن می شود.
  5. به اندازه گردو از مواد بردارید و سعی کنید به صورت گرد روی سینی قرار دهید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی مربایی

از
1
دیدگاه