طرز تهیه کیک کشمشی بدون فر و روغن (کیک قابلمه ای) با بافت نرم و پنیه ای گام به گام

دستور پخت کیک کشمشی بدون فر

طرز تهیه کیک کشمشی بدون فر

 

کیک کشمشی بدون فر یکی از کیک های بسیار خوشمزه و نرم و پنبه می باشد و شما می توانید این کیک خوشمزه را داخل تابه یا قابلمه بدون شیر و روغن تهیه کنید و به همین دلیل مواد در دسترسی دارد و شما اگر تمام نکات را رعایت کنید کیک بسیار خوبی خواهید داشت. همان طور که می دانید تهیه کیک بدون فر کار بسیار ساده ی می باشد و باید شما کمی صبور باشد و از شعله پخش کن استفاده کنید تا با پخش دما در همه جای تابه یا قابلمه باعث شود کیک به خوبی پف و مغز پخت شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک کشمشی بدون فر و روغن و شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک کشمشی بدون فر

  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آب جوش ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • گلاب ۱ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده ۱ ق غذا خوری
  • کشمش ۱/۳ پیمانه

طرز تهیه کیک کشمشی بدون فر و شیر و روغن با پف زیاد داخل قابلمه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. کشمش را با ۱ ق مربا خوری آرد مخلوط کنید و الک کنید تا آرد اضافی آن خارج شود با این کار کشمش ها در طول پخت به کف ظرف نمی رود. آرد و را به همراه بیکینگ پودر مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه شکسنه و با همزن برقی یا دستی یا مفتول خوب مواد را برای ۵ دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود و بعد باید آب جوش را طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و سریع هم بزنید تا تخم مرغ ها پخته نشوند و بعد گلاب را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک کیک کشمشی بدون فر

زعفران را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و بعد مخلوط آرد مرحله اول طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد داخل مواد باز شود. سپس کف تابه یا قابلمه مورد نظر را کمی چرب کنید و آرد پاشی کنید، حتما تابه را از قبل به همراه شعله پخش کن ۱۰ دقیقه گرم کنید و بعد مایه کیک را داخل آن بریزید.

مرحله چهارم: پخت کیک کشمشی بدون فر

کشمش های را که با آرد مخلوط کردید را روی مواد کیک بریزید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و قابلمه یا تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید و بگذارید برای ۵۰ دقیقه تا کیک پخته شود و پف کند و بعد داخل دیس سرو قرار دهید و با پودر قند تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک کشمشی بدون فر و همزن برقی با آب جوش

  1. حتما مواد را طی هم زدن دورگیری کنید تا کیک بوی تخم مرغ ندهد.
  2. حتما باید از دمکنی و شعله پخش کن استفاده کنید.
  3. تا نیم ساعت اول اصلا نباید درب قابلمه را بردارید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کیک کشمشی بدون فر و روغن (کیک قابلمه ای) با بافت نرم و پنیه ای گام به گام
3.1 (62%) 10 votes