طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد ساده و خوش طعم با پیمانه

دستور پخت شیرینی کشمشی با روغن جامد

شیرینی کشمشی با روغن جامد

 

شیرینی کشمشی با روغن جامد یکی از روش های تهیه این شیرینی خوشمزه و جذاب است که می توانید به سادگی بدون داشتن تراوز در منزل تهیه کنید. شیرینی کشمشی یکی از خوشمزه ترین و سنتی ترین شیرینی های ایرانی می باشد که با کشمش تهیه می شود و می توانید این شیرینی جذاب را برای شب عید در کنار دیگر شیرینی های خود و یا برای مهمانی های به راحتی تهیه کنید. در تهیه این شیرینی همه مواد به پیمانه گفته شده و اصلا نیازی به ترازو و فر ندارید و به سادگی می توانید یک شیرینی درجه یک خانگی داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پودر قند ۲/۳ پیمانه
  • روغن مایع یا جامد ذوب شده ۱/۳ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه سر پر
  • کشمش ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون کره با روغن

مرحله اول: مخلوط کردن مواد بدون همزن

ابتدا قبل از شروع آشپزی همه مواد در دمای محیط قرار دهید و با کمک پیمانه یا یک لیوان فرانسوی اندازه کنید. تخم مرغ را به همراه وانیل و پودر قند داخل یک کاسه بریزید و با چنگال شروع به هم زدن کنید تا مواد خوب مخلوط شوند و کمی تغییر رنگ دهند.

مرحله دوم: افزودن روغن

در ادامه روغن مایع را به مواد فوق اضافه کنید شما می توانید روغن نیمه جامد را ذوب کنید و بعد استفاده کنیدو دوباره با چنگال یا همزن دستی یا برقی بزنید تا مواد مخلوط شوند. حالا داخل یک کاسه آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید و سه بار الک کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی کشمشی با روغن جامد

در ادامه مخلوط آرد را اضافه کنید و ابتدا با همزن یا چنگال بزنید تا خمیر بدست آید و بعد کشمش پاک شده را اضافه کنید. دستکش دست کنید و مواد را خوب هم بزنید. خمیر شیرینی کشمشی ما آماده شده است.

مرحله چهارم: پخت شیرینی کشمشی بدون فر

داخل یک تابه را کمی چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. از مواد شیرینی با دست گلوله کنید و داخل تابه با فاصله از هم قرار دهید و درب تابه را شعله پخش کن بگذارید و ۱۵ دقیقه زمان دهید تا پخته شود. بعد از پخت حتما چک کنید و اگر نیاز بود زمان دهید. برای پخت در فر نیز با دمای ۱۷۰ درجه ۱۲ دقیقه زمان دهید. نوش جان

نکات کلیدی در شیرینی کشمشی با پیمانه

  1. بهتر است مواد را با فاصله قرار دهید، زیرا بعد از پخت داخل تابه پهن می شود.
  2. برای پخت در فرهای برقی و توستر باید دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. اگر دوست دارید کمی روی شیرینی ترک بخورد می توانید روی شیرینی قبل از قرار داد در فر یا تابه کمی پودر قند روی آن ها الک کنید.
  4. اگر از روغن مایع استفاده می کنید باید از نوع پخت و پز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه