طرز تهیه کاپ کیک هویج و گردو و دارچین خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کاپ کیک هویج

 

یکی از انواع کاپ کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه است. در واقع همان کیک هویج می باشد که به صورت کاپ کیک درآمده است و طعمی بی نظیر دارد شما می توانید برای مهمانی و تولدها این کاپ کیک های خوشمزه را تهیه کنید و با خامه قنادی فرم گرفته آن را تزئین کنید و با کمی فوندانت هویج ها را بسازید و روی خامه قرار دهید. اما کاپ کیک هویج با گردو طعمی بهتر خواهد داشت برای تهیه این کاپ کیک شما به یک قالب مافین و چند عدد کپسول کاغذی نیاز دارید. اگر طرفدار کیک هویج هستید این کاپ کیک را نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی کاپ کیک هویج و گردو و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید قنادی۱۲۰ گرم (۱ پیمانه سرخالی)
روغن مایع۱۰۰ میلی لیتر (حدود ۱/۳ پیمانه)
شکر۱۰۰ گرم (۱/۲ پیمانه)
هویج۲ عدد
گردو خرد شدهبه مقدار دلخواه
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری سر صاف
وانیلنوک ق چای خوری
پودر دارچین۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کاپ کیک هویج و گردو و دارچین

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. تخم مرغ ها را از قبل شروع کار در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. آرد و بیکینگ پودر و پودر دارچین را با هم مخلوط کنید و دو بار الک کنید تا عمل هوادهی خوب انجام شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به همراه وانیل و شکر به مدت ۵ دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا تخم مرغ حجیم و کشدار شود در ادامه روغن مایع را نیز اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک هویج

سپس همزن را کنار بگذارید و مخلوط آرد را طی سه مرحله روی مواد الک کنید و با لیسک به طور دورانی هم بزنید تا مخلوط شود در ادامه هویج را با رنده ریز بزنید و به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید در انتها گردو های خرد شده را کمی با آرد سفید مخلوط کنید سپس به مواد اضافه کنید و در مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک هویج

در ادامه کپسول ها را در قالب مافین قرار دهید و حدود ۲/۳ قالب را با مواد پر کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کاپ کیک پخته شود و پف کند سپس بعد از پخت به دلخواه با خامه یا باترکریم تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کاپ کیک هویج و گردو

  1. نکته مخلوط کردن گردو با آرد برای این می باشد که گردو ها در طول پخت به ته کاپ کیک نرود.
  2. شما می توانید کاپ کیک هویج را بدون فر و در فر دست ساز به روی گاز نیز تهیه کنید.
  3. می توانید از قالب کیک یزدی نیز برای تهیه کاپ کیک استفاده کنید.
  4. برای فر برقی و توستر ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه