طرز تهیه سالاد مرغ چینی خوشمزه و مجلسی با سس مخصوص

سالاد مرغ چینی

 

یکی از سالاد های خوشمزه در چین است که از کاهو، کلم و مرغ به همراه آجیل ها و دانه کنجد و یا زنجبیل تشکیل می شود این سالاد مرغ در همه رستوران های چینی تهیه می شود و با توجه به فصل، نارنگی هم داخل آن ریخته می شود. سالاد مرغ چینی به قدری خوشمزه است که در آمریکا از محبوبت زیادی برخودار است. تنوع در سالادهای مرغ در دنیا بسیار زیاد و رسپی فراوانی در این زمینه نوشته شده است. اما در سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ با معرفی سالادهای کاهو به سبک آسیایی باعث شد این سالاد مرغ چینی کشف شود. این سالاد با مزاج ما ایرانی ها بسیار سازگار است و می توانید با تهیه این سالاد در پیش غذاهای خود تنوع ایجاد کنید. امروز در پارسی دی سالاد مرغ چینی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
کلم سفید خرد شده۱ پیمانه
کاهو۱ عدد
کلم قرمز خرد شده۱ پیمانه
پیازچه خرد شده۳ عدد
نارنگی یا پرتقال۱ عدد
هویج۳ عدد
بادام۱/۴ پیمانه
کنجدبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس سالاد

سس سویا۲ ق غذا خوری
سیر۲ حبه
آب لیمو ترش۲ ق غذا خوری
سرکه بالزامیک۱ ق غذا خوری
÷عسل۱/۲ ق غذا خوری
روغن زیتون۴ ق غذا خوری
پاپریکا۱/۲ ق چای خوری
سس مایونز۱ ق چای خوری

طرز تهیه سالاد مرغ چینی

مرحله اول : پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را با پیاز و کمی نمک و فلفل سیاه و آب بگذارید تا پخته شود سپس بعد از پخت از قابلمه خارج کنیدو ریش ریش کنید و کنار گذاشته تا خنک شود یا می توانید سینه مرغ را مزه دار و داخل تابه گریل کنید.

مرحله دوم : آماده سازی مواد سالاد

کاهو و کلم ها را برش بزنید و خرد کنید. هویج را به صورت رشته یا رنده درشت بزنید. نارنگی را پوست بگیرید و پیازچه را خرد کنید. بادام ها را پوست بگیرید و خلال کنید.

مرحله سوم : تهیه سس سالاد مرغ چینی

داخل یک کاسه سس مایونز با سیر پوست گرفته شده و رنده شده به همراه تمام مواد سس به غیر از روغن زیتون ریخته و هم بزنید وقتی مخلوط شد روغن زیتون را به آرامی اضافه کنید و تا سس یکدست و غلیظی بدست بیاد.

مرحله چهارم : تهیه سالاد مرغ چینی

تمام مواد خرد شده را به همراه مرغ داخل کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا همه مواد به صورت یکنواخت پخش شود سپس روی سالاد سس ریخته و هم زده و برای تزئین سالاد کنجد و یا سیاه دانه را روی مواد ریخته و با برش های نارنگی یا پرتقال تزئین کنید. سالاد مرغ چینی ما حاضر است می توانید تا موقع سرو داخل یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد مرغ چینی

  1. اگر دوست دارید سس سالاد شما رژیمی تر باشد می توانید سس مایونز را حذف کنید.
  2. می توانید به جای مرغ از ژامبون استفاده کنید.
  3. می توانید به مواد سس زنجبیل تازه رنده شده نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه