طرز تهیه سالاد چیمیچوری خوشمزه و مقوی با سینه مرغ گریل شده

سالاد چیمیچوری

 

یک سالاد بسیار خوشمزه که با استیک مرغ یا گوشت سرو می شود و تقریبا مشابه همون سالاد سزار است ولی با تفاوت در مواد اولیه آن. ولی اصالت این سالاد چیمیچوری به کشور آژانتین و اورگوئه بر می گردد که در آنجا بسیار محبوب است. آووکادو یکی از پایه های این سالاد می باشد که بودنش در سالاد چیمیچوری باعث سیری طولانی مدت می شود. سالاد چیمیچوری را می توانید به عنوان وعده اصلی نیز سرو کنید یا می توانید آن را با استیک مزه دار شده نیز سرو کنید. سالاد چیمیچوری یک غذای بی نظیر از خانواده ملل هست که می توانید در رستوران های خود آن را داشته باشید یا به آسانی آن را در منزل تهیه کنید و در کنار خانواده لذت ببرید. امروز در پارسی دی سالاد چیمیچوری با مرغ گریل شده را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۲ عدد
سیر۲ حبه
سس سویا۱ ق غذا خوری
سس وچستر۱ ق غذا خوری
پونه کوهی۱ ق چای خوری
تکه های فلفل چیلی۱ ق چای خوری

مواد لازم برای سالاد چیمیچوری

آووکادو۲ عدد
نان تست۴ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص

جعفری۳/۴ پیمانه
گشنیز۳/۴ پیمانه
سرکه سیب۲ ق غذا خوری
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
آب۱ ق غذا خوری
سیر۳ حبه
نمک و فلفل قرمز۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه سالاد چیمیچوری

مرحله اول : مرینت کردن مرغ

ابتدا استخوان سینه مرغ را جدا کنید و برش بزنید روی میز کار قرار دهید و با بیفتک روی سینه مرغ بکوبید سپس داخل یک ظرف گذاشته سویا سس و سس وچستر و پونه کوهی و فلفل چیلی با کمی نمک و سیر حلقه شده را روی سینه مرغ ریخته و با دست ماساژ بدهید و برای نیم ساعت بگذارید داخل یخچال تا مزه دار شود.

مرحله دوم : تهیه سالاد چیمیچوری

ابتدا آووکادو را شسته و پوست بگیرید و هسته وسط آن را خارج کنید و به قطعات تقریبا درشت خرد کنید. دوره قهوه ای نان تست را با چاقو ببرید و به تکه های مربعی خرد کنید سپس نان خرد شده را در سینی فر قرار دهید و کمی روی آنها روغن زیتون ریخته و اجازه دهید ۱۰ دقیقه تست شوند. پیاز را شسته و حلقه ای خرد کنید. گوجه فرنگی را شسته و خرد کنید. حالا تمام مواد را داخل ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم : تهیه سس سالاد چیمیچوری

گشنیز و جعفری را پاک کنید و خوب بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود سپس داخل مخلوط کن یا غذاساز ریخته سرکه و آب و سیر های پوست کنده را همراه با فلفل چیلی و نمک اضافه کنید دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید تا سبزی ها کاملا پوره شوند سپس در انتها روغن زیتون را افزوده و هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم : گریل کردن سینه مرغ

سینه مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کنید. تابه گریل را روی حرارت گذاشته تا داغ شود سپس کمی با روغن زیتون چرب کنید و سینه های مرغ مزه دار شده را گریل کنید.

مرحله آخر

در انتها سینه مرغ گریل شده را با چاقو برش زده و روی سالاد قرار دهید و سس را روی تمام سالاد بریزید. سالاد چیمیچوری ما حاضر است نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه سالاد چیمیچوری

  1. می توانید مقداری کاهو نیز به سالاد چیمیچوری اضافه کنید.
  2. می توانید از فیله استیک گوشت نیز استفاده کنید.
  3. روغن زیتون را یکباره روی سس نریزید به صورت خطی بریزید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه