طرز تهیه سالاد مرغ کاری رژیمی، ساده و خوشمزه با سینه مرغ

طرز تهیه سالاد مرغ کاری

 

یکی از سالادهای رژیمی و بسیار خوشمزه است که در سراسر دنیا تهیه می شود و یک گزینه مناسب برای مهمانی و تولدها می باشد. شما به دلخواه می توانید مقادیر یا مواد آن را تغییر دهید و باب سلیقه خود این سالاد را سرو کنید. سالاد مرغ کاری به دلیل استفاده از ادویه خوش عطر و بو کاری بسیار مورد پسند شما قرار می گیرد. شما می توانید این سالاد را با انواع نان پیتا یا نان تست سرو کنید و سس آن را بنا به رژیم غذایی خود تغییر دهید. امروز در پارسی دی سالاد مرغ کاری با سینه مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
پودر کاری۲ ق غذا خوری
ساقه کرفس۲ عدد
سیب۱ عدد
پیاز قرمز ریز۱ عدد
کشمش۱/۴ پیمانه
بادام هندی بو داده۱/۴ پیمانه
گشنیز تاره۲ ق غذا خوری
سس مایونز۱/۲ پیمانه
سرکه سفید۲ ق غذا خوری
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد مرغ کاری رژیمی با سینه مرغ

مرحله اول: آماده سازی و پخت مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را مزه دار کنید. برای مزه دار کردن سینه مرغ، روی آنها کمی روغن زیتون به همراه نمک و فلفل سیاه بزنید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شوند سپس فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و داخل سینی را کمی چرب کنید و سینه مرغ را داخل فر به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید و اگر فر ندارید سینه مرغ را به ابعاد کوچک تر خرد کنید داخل تابه با روغن کم گریل یا سرخ کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات

ساقه کرفس را خرد کنید و بشورید. پیاز ریز را نگینی یا خلالی ریز خرد کنید. سیب را پوست گرفته و خرد کنید و همه را داخل کاسه بریزید و سینه مرغ را از فر خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود سپس خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

همه مواد خرد شده و بادام بو داده و کشمش و سینه مرغ را داخل کاسه بریزید و هم بزنید تا سس را آماده کنید داخل یک کاسه کوچک سس مایونز و سرکه و ادویه کاری و فلفل قرمز و کمی نمک را بریزید و خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد مرغ کاری

در ادامه سس بدست آمده را روی مواد بریزید و هم بزنید تا سس به خوبی با مواد مخلوط شود در انتها روی سالاد گشنیز خرد شده بریزید سپس روی کاسه را بپوشانید و برای یک الی نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم بروند سپس خنک سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد مرغ کاری

  1. شما می توانید این سالاد را به صورت رژیمی تهیه کنید و به جای مایونز از ماست استفاده کنید.
  2. می توانید از گردو نیز در این سالاد استفاده کنید.
  3. مقدار افزودن کاری از ۱ الی ۲ ق غذا خوری می باشد بسته به ذائقه خود تنظیم کنید.
  4. بسته به مقدار مرغ شما زمان پخت در فر ممکن است متغییر باشد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه