طرز تهیه مرغ چینی ساده و لذیذ و خوشمزه با سویا سس و پیازچه

دستور پخت خوراک مرغ چینیطرز تهیه خوراک مرغ چینی

 

خوراک مرغ چینی یکی از روش های تهیه مرغ می باشد که به دلیل موادی که برای مرینت کردن مرغ استفاده می شود به این اسم مشهور شده است و فوق العاده لذیذ و جذاب است و می توانید آن را به همراه برنج یا نان تازه سرو کنید. شم می توانید خوراک مرغ چینی را داخل فر قرار دهید و بریان کنید و یا می توانید رو زغال و داخل فویل پیچیده و بپزید و یا در جوجه گردان مایکروفر یا سولاردم خود قرار دهید تا مرغ چینی ما به راحتی آماده شود. تمام‌ مواد را از قبل تهیه کنید و مواد را جایگزین نکنید. این خوراک خوشمزه در چین بسیار محبوب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک مرغ چینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ چینی

  • پیازچه حلقه شده ۱ پیمانه
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • بادام زمینی بو داده ۱/۲ پیمانه
  • زنجبیل تازه ۲ ق غذا خوری
  • سیر ۴ حبه
  • سویا سس ۵ ق غذا خوری
  • سس فلفل تند ۱ الی ۲ ق سوپ خوری
  • نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری
  • روغن کنجد ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه خوراک مرغ چینی به روش اصلی

مرحله اول: مرینت کردن

ابتدا سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به اندازه دلخواه برش بزنید. می توانید به صورت مکعبی و یا نواری برش بزنید. سپس مرغ را داخل کاسه ریخته و به همراه سویا سس و سس فلفل تند مزه دار کنید و روی کاسه را پوشانده و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ مزه دار شود. برای تهیه این خوراک اصلا نیازی به ادویه و نمک و فلفل نمی باشد.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

در ادامه پیازچه را که از قبل شسته و به صورت حلقه ای خرد کردید داخل یک تابه وک یا گود با روغن کنجد تفت دهید تا کمی عطر آن آزاد شود. اصلا نباید پیازچه له یا نرم شوند. بعد از چند دقیقه مرغ  مرینت شده را اضافه کنید و با پیازچه خوب تفت دهید.

مرحله سوم: افزودن بادام

وقتی مرغ ها خوب سرخ شدند باید سیر های پوست گرفته و له شده را به همراه زنجبیل تازه زنده شده اضافه کنید و به همراه مواد خوب تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود. سپس باید بادام زمینی  را اضافه کنید. دقت کنید بادام زمینی را می توانید خودتان در منزل با کمی تفت دادن بو داده کنید و یا به صورت آماده استفاده کنید.

مرحله چهارم: تهیه خوراک چینی

در ادامه باید نشاسته ذرت را اضافه کنید و مواد را خوب تقت دهید تا مواد یک ست شوند. در انتها نصف فنجان آبجوش روی مواد بریزید تا مرغ خوب پخته و سس غلیظ شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خوراک مرغ چینی

  1. سس فلفل  را می توانید با ذائقه خود تنظیم کنید.
  2. زمان پخت این خوراک ۲۵ دقیقه می باشد.
  3. سویا سس دارای نمک است و به نمک نیازی نمی باشد.
  4. زنجیبل  را بهتر است به صورت تازه استفاده کنید تا عطر بیشتری داشته باشد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مرغ چینی ساده و لذیذ و خوشمزه با سویا سس و پیازچه
3 (60%) 1 votes