طرز تهیه سالاد مرغ و آووکادو خوشمزه و رژیمی با گوجه و سس مخصوص

طرز تهیه سالاد مرغ و آووکادو

 

یکی از سالاد های بسیار خوشمزه و خوش طعم است که می توانید برای نهار یا شام تهیه کنید. این سالاد بسیار رژیمی و سالم است. اما شما می توانید مرغ را آبپز کنید و بعد از پخت به صورت ریش ریش در بیاورید یا می توانید گریل کنید و برش زده با سالاد سرو کنید. اما آووکادو یک میوه وارداتی می باشد و خواص بسیار خوبی دارد و یک آنتی اکسیدان طبیعی است و بسیار جوان ساز بوده به همین دلیل در محصولات آرایشی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. آووکادو برای تقویت سیستم گوارشی بدن، برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر نیز مفید است. امروز دز پارسی دی طرز تهیه سالاد مرغ و آووکادو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ پخته شده۱/۲ عدد
آووکادو۱ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
ذرت۱/۲ پیمانه
گشنیز۲ ق غذا خوری
نخود فرنگی۱/۲ پیمانه
پیازچه۲ ساقه
لیموترش۱ عدد
گوجه گیلاسی۵ عدد
حریره سیر۱ ق غذا خوری
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد مرغ و آووکادو

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و ۱ پیاز ۴ قاچ شده داخل قابلمه ریخته و روی آن آب جوش بریزید و اجازه دهید تا سینه مرغ پخته شود. بعد از پخت صبر کنید تا مرغ کمی خنک شود. سپس استخوان سینه را جدا کنید. حالا سینه مرغ با چاقو خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. آووکادو را از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را خارج کنید، و به صورت مکعبی ریز خرد کنید. گشنیز و پیازچه بعد از شستن ساطوری خرد کنید. ذرت و نخود را بخارپز کنید و یا می توانید از کنسرو سبزیجات استفاده کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

داخل کاسه سرو سالاد سینه مرغ را به همراه تمام مواد خرد شده اضافه کنید. حالا مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود. شما به دلخواه می توانید از زیتون اسلایس شده و یا گوجه گیلاسی خرد شده نیز استفاده کنید.

مرحله چهارم: سالاد مرغ و آووکادو

در ادامه باید چاشنی سالاد را تهیه کنید. آب لیموترش را بگیرید و به همراه کمی روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه و حریره سیر داخل کاسه بریزید و هم بزنید. جالا سس را روی سالاد ریخته و برای ۱ ساعت سالاد را در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود. سپس سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد مرغ و آووکادو

  1. می توانید از کمی جعفری یا ریحان تازه نیز در تهیه این سالاد استفاده کنید.
  2. افزودن حریره سیر دلخواه است.
  3. بهتر است چند عدد برگ بو برای گرفتن بوی زهم مرغ اضافه کنید.
  4. اگر طعم و مزه تند را دوست دارید از کمی فلفل چیلی استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه