طرز تهیه سالاد توستادا ساده و خوشمزه با نان ترتیلا و سس سالسا

سالاد توستادا

 

یکی از سالاد ها یا پیش غذاهای خوشمزه با طعم جهانی می باشد که اصالت آن به ایتالیا بر می گردد. این سالاد تشکیل شده از نان تخمیر شده است که آن را با مرغ و انواع سبزیجات پر می کنند. نان مخصوص سالاد توستادا و سس سالسا از مواد مهم در این سالاد می باشد. نان مخصوص این سالاد آمیزه ای از آرد درجه یک و آرد ذرت است که در روغن سرخ می شود. سالاد توستادا اولین بار در رستوران ایتالیایی بلامونیکا کشف شد. شما برای تهیه این سالاد خوشمزه به نان ترتیلا احتیاج دارید و می توانید آن را با انواع مواد مختلف پر کنید. در واقع سالاد توستادا از نان ترتیلا تشکیل می شود که هم به صورت پهن شده و هم به صورت کاسه ای تهیه می شود. سالاد توستادا به محض سرد شدن سفت می شود به همین دلیل می توانید به عنوان ظرفی برای سرو سبزیجات یا گوشت ها استفاده کرد. امروز در پارسی دی سالاد توستادا را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

نان ترتیلا۱ بسته
سینه مرغ۱ عدد
کاهو۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه رنگی۱ عدد
پنیر چدار۲۰۰ گرم
پنیر پارمزان۲۰۰ گرم
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
آبلیمو تازه۱/۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و برگ بوبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد توستادا

مرحله اول : پخت سینه مرغ

ابتدا سینه مرغ را به قطعات ریز خرد کنید. پیاز را شسته و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود سپس سیر رنده شده را به پیازها اضافه کرده تا عطر سیر خارج شود سپس سینه های مرغ خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند کمی نمک و فلفل سیاه و آبلیمو را به همراه کمی آب اضافه کنید تا سینه های مرغ خوب پخته شوند.

مرحله دوم : تست کردن نان ترتیلا

فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار داده بگذارید بمدت ۱۰ دقیقه خوب گرم شود سپس رو و پشت نان ترتیلا را روغن زیتون بزنید و داخل فر قرار دهید تا ترد و طلایی شود یا می توانید نان ها را ببرید و داخل کاسه های لبه دار یا قالب مافین قرار دهید و داخل فر بگذارید تا طلایی شود. ترتیلا های تست شده را خارج کنید و پنیر چدار و پارمزان روی آن ریخته و برای ۲ دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر آب شود سپس نان های طلایی را از فر خارج کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم : تهیه سالاد توستادا

وقتی آب سینه مرغ تمام شد آن را از روی حرارت بردارید و کنار گذاشته تا کمی خنک شود. کاهو را شسته و خرد کنید (نه خیلی درشت نه ریز خرد شود) سپس گوجه ها را نگینی خرد کتید. فلفل دلمه ها را نیز نگینی خرد کرده. کاهو، گوجه و فلفل دلمه و سینه مرغ پخته شده را با هم مخلوط می کنیم و روی نان ترتیلا قرار می دهیم یا اگر مدل کاسه ای تهیه کردید این مواد را در وسط آن بریزید و به دلخواه روی آن را پنیر پارمزان ریخته به همین راحتی سالاد توستادا ما حاضر شد. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه نان توستادا

  1. اگر طعم و مزه آووکادو را دوست دارید می توانید به مواد سالاد اضافه کنید.
  2. از انواع سبزیجات و حبوبات مانند لوبیا می توانید استفاده کنید.
  3. اگر پنیر چدار نداشتید از پنیر رنده شده استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه