طرز تهیه سالاد کول اسلاو یا سالاد هلندی شیک و مجلسی با سبزیجات

 

از انواع سالاد های هلندی-آلمانی بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد که می توانید آن را موقع مهمانی ها تهیه کنید اصالت و تاریخچه این سالاد به سال ۱۸ باز می گردد و نام این سالاد در واقع همان کلم است. سالاد کول اسلو از کلم تهیه می شود و می توانید از کلم قرمز یا کلم سفید استفاده کنید.این سالاد با سس مخصوص سرو می شود. سالاد کول اسلاو یک پیش غذای بسیار خوشمزه است که بیشتر وقت ها با کلم خام  و سبزیجات و بعضی مواقع با بیکن تهیه می شود. مواد اولیه این سالاد، قابل دسترس مس باشد و به صورت خیلی راحت و سریع آماده می شود. سالاد کول اسلو را می توان به عنوان یک وعده سبک برای شام هم نوش جان کرد و یا همراه دیگر غذاها سرو کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه سالاد کول اسلاو را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

کلم سفید۱ عدد
کلم بنفش۱ عدد
هویج۱ عدد
کشمش پلویی۱/۴ پیمانه
سس مایونز۳ ق غذا خوری
سس خردل۱ ق غذا خوری
آب لیمو ترش۱ ق چای خوری
شوید تازه۱/۳ پیمانه
روغن زیتون۱ ق غذا خوری
ذرت۱/۴ پیمانه

طرز تهیه سالاد کول اسلاو با سبزیجات و سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا پوست و لایه اول کلم ها را جدا کنید و بیرون بیندازید. سپس کلم ها را به ۴ قسمت برش دهید و داخل یک ظرف بزرگ آب قرار دهید تا خوب خیس بخورد. سپس آن را داخل آبکش بگذارید و بشورید تا کلم ها تمیز شوند. سپس آن ها را روی تخته برش قرار دهید و برش بزنید. هویج را بشورید و با پوست کن پوست بگیرید و آن را با رنده درشت رنده کنید. شوید را بشورید و از آبکش رد کنید و روی تخته برش خیلی ریز خرد کنید. کشمش را در کاسه ای آب بریزید و بعد یک ربع آب اضافه آن را خالی کنید. ذرت ها را بشورید و اگر خام هستند به مدت ۳۰ دقیقه بپزید.

مرحله دوم: آماده سازی سس

در کاسه ای بزرگ، خردل را به همراه سس مایونز و شوید های تازه خرد شده به همراه ادویه ها که شامل نمک و فلفل سیاه می باشد مخلوط کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مخلوط شود. سپس روغن زیتون را به همراه شوید های تازه خرد شده به کاسه اضافه کنید و دو باره هم بزنید تا کاملا همه مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس کاسه را کنار بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی سالاد

در این مرحله، ظرف سس را بیاورید و داخل ظرف کلم های خرد شده را به همراه کشمش و هویج رنده شده اضافه کنید و در آخر ذرت های از قبل پخته شده را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا مواد ترکیب شوند. سپس سالاد را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا طعم سس به خورد سالاد برود. سپس در ظرف مناسب سرو کنید. سالاد کول اسلو شما آماده است نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه سالاد کول اسلاو یا سالاد کلم هلندی

  1. می توانید برای تزئین از کنجد یا سیاه دانه و لیمو های ورقه ای استفاده کنید.
  2. می توانید مقدار سس را به مقدار علاقه و ذائقه خود تغییر دهید.
  3. می توانید ذرت یا کشمش را در صورت تمایل حذف کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه