طرز تهیه سالاد ریگاتونی خوشمزه و آسان با پاستا و کلم بروکلی

طرز تهیه سالاد ریگاتونی

 

یکی از سالاد های خوشمزه و جذاب آموزش امروز ما می باشد. ریگاتونی به نوع ماکارونی استفاده شده در این سالاد می گویند که اسم این فرم ماکارونی ریگاتونی است و ترکیب آن با سبزیجات مختلف طعم بسیار خوی می دهد. ریگاتونی نوعی پاستا لوله ای شکل است که دو سر آن خالی می باشد. تهیه این سالاد بسیار آسان است و وقت بسیار کمی را می گیرد و می توانید به راحتی تهیه کنید و با انواع سبزیجات سرو کنید. سالاد ریگاتونی را می توانید برای مهمانی خود نیز استفاده کنید یا به منو کافه و رستوران های خود اضافه کنید. سالاد ریگاتونی با مرغ و کلم بروکلی تهیه می شود و اگر دوست نداشتید می توانید مرغ را حذف کنید در تهیه این سالاد می توانید خلاقیت های مختلف به کار بگیرید می توانید آن را ساده یا قالبی تهیه کنید. امروز در پارسی دی سالاد ریگاتونی با پاستا و کلم بروکلی بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

پاستا ریگاتونی۵۰۰ گرم
سینه مرغ۱ عدد
سیر۴ حبه
پیاز۱ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
کلم بروکلی۲ پیمانه
کره۱۵ گرم
پنیر پارمسان۱/۴ پیمانه
رنده پوست لیمو ترش۱ ق غذا خوری
آب مرغ۱ پیمانه
نمک و فلفل سیاه و برگ بوبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد ریگاتونی

مرحله اول : پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را داخل قابلمه گذاشته و پیاز را ۴ قاچ کنید و برگ بو فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و روی مرغ ها آب بریزید و اجازه دهید تا پخته شوند وقتی مرغ ها پخته شدند آنها را از قابلمه خارج کنید و آب مرغ را صاف کنید و کنار بگذارید. سینه مرغ را خرد کنید.

مرحله دوم : آماده سازی کلم بروکلی و قارچ

قارچ ها را شسته و اسلایس کنید و مقداری آبلمیو به آنها بزنید و داخل تابه با حرارت بالا خوب تفت دهید تا آبش کشیده شود.کلم بروکلی را نیز ابتدا خرد کنید سپس داخل لگن آب بگذارید تا کثیفی داخل آن خارج شود سپس داخل آبکش گذاشته و با داخل تابه با مقداری روغن خوب تفت دهید تا کمی نرم شوند.

مرحله سوم : پخت پاستا ریگاتونی

یک قابلمه آب بریزید و اجازه دهید تا به جوش بیاد وقتی جوش آمد مقداری نمک و روغن مایع دخل آن ریخته و پاستا ریگاتونی را اضافه کنید و اجازه دهید تا ریگاتونی خوب پخته و نرم شود سپس با آب سرد آبکش کنید.

مرحله چهارم : تفت دادن سیر

داخل تابه کره را ریخته تا ذوب شود سپس سیر را پوست بگیرید و پوره با رنده ریز بزنید و با کره خوب تفت دهید سپس تمام مواد را از جمله پاستا و کلم و قارچ و نمک و فلفل سیاه و مرغ را به همراه آب مرغ اضافه کنید و اجازه دهید طعم مرغ به خورد مواد برود.

مرحله آخر

وقتی آب مرغ تمام شود سالاد را در ظرف ریخته و روی آن پنیر پارمسان رنده شده را بریزید و با رنده پوست لیمو ترش تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاستا ریگاتونی

  1. برای رنده پوست لیمو ترش فقط قسمت سبز را رنده کنید قسمت سفیدی آن باعث تلخی می شود.
  2. قارچ قابل حذف است.
  3. به دلخواه می توانید سس مایونز به سالاد ریگاتونی اضافه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سالاد ریگاتونی خوشمزه و آسان با پاستا و کلم بروکلی
4 (80%) 6 votes