طرز تهیه واویشکا دل و جگر مرغ ساده و لذیذ با قارچ و سیب زمینی

طرز تهیه واویشکا دل و جگر

 

یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی گیلانی است که می توانید با روش های مختلف تهیه کنید و نوش جان کنید. می توانید واویشکا دل و جگر را با دل و جگر گوسفندی یا با دل و جگر مرغ تهیه کنید که در هر دو صورت بسیار خوشمزه و لذیذ می شود. واویشکا دل و جگر یک خوراک بسیار لذیذ است که می توانید با نان های مختلف آن را سرو کنید و در وعده های غذایی نهار یا شام تهیه کنید. مواد اولیه داخل واویشکا دل و جگر به همراه رب گوجه فرنگی و سیب زمینی و حتی می تواتید از مواد دیگر مثل قارچ هم استفاده کنید که مخلوط آن ها با هم بسیار فوق العاده می شود. جگر مرغ سرشار از آهن می باشد که بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. جیگر مرغ برای مبارزه با استری و تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت بینایی بسیار مفید است. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه واویشکا دل و جگر را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

دل مرغ۲۵۰ گرم
جگر۳۵۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد
قارچ۵ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیربه مقدار لازم
  • دل مرغ ۲۵۰ گرم
  • جگر ۳۵۰ گرم
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • قارچ ۵ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه واویشکا دل و جگر لذیذ و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی مواد

دل و جگر مرغ را بشورید و آن ها را روی تخته برش به صورت مکعبی خرد کنید و اجازه دهید آب اضافه آن کشیده شود. پیاز را بشورید و پوست بگیرید و آن ها را نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. سیب زمینی ها را بشورید و پوست بگیرید و روی تخته برش مکعبی خرد کنید. قارچ ها را بشورید و پوست نازک آن ها را با یک چاقوی تیز بگیرید و آن ها را روی تخته برش به صورت ورقه ای خرد کنید.

مرحله دوم: تفت مواد

در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس پیاز های نگینی را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید تا نرم و سبک شوند. سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید تا رنگ بگیرد. بعد از این که پیاز ها به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بودند دل و جگر مرغ را خرد کرده بودید را به پیاز اضافه کنید. در هنگام پخت مواد را هم بزنید تا همه طرف دل و جگر ها بپزد و از خامی خارج شود. در این مرحله نوبت اضافه کردن ادویه که شامل نمک و فلفل سیاه و پودر سیر است می باشد. ادویه را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا مزه ادویه ها به همه قسمت دل و جگر نفوذ کند. سپس قارچ ها را اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن درب قابلمه را بگذارید تا مواد آب بیندازد و پخته شود.

مرحله سوم: سرخ کردن سیب زمینی ها و سرو واویشکا

در این مرحله نوبت سرخ کردن سیب زمینی های خرد شده است. تابه مناسبی را مقداری روغن بریزد و اجازه دهید با حرارت ملایم روغن داغ شود. سپس سیب زمینی ها را به همراه مقداری زردچوبه اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه سیب زمینی ها به خوبی سرخ و طلایی شوند. سیب زمینی ها را هم بزنید تا همه طرف آن برشته و سرخ شود. در ۵ دقیقه آخر رب گوجه فرنگی را به سیب زمینی ها اضافه کنید و اجازه دهید رب رنگ باز کند و قرمز شود. سپس درب تابه دل و جگر را باز کنید اگر آب مواد کشیده شده و خشک شده بود آن ها را به مخلوط سیب زمینی و رب گوجه فرنگی اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ و طعم و مزه مواد به خرد هم بروند. بعد از ۵ دقیقه زیر شعله را خاموش کنید واویشکا دل و جگر در ظرف مناسب سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت واویشکا دل و جگر با رب و سیب زمینی و قارچ

  1. می توانید از دل و جگر گوسفندی هم برای این غذا استفاده کنید.
  2. می توانید مقداری گوجه را پوره کنید و در هنگام پخت دل و جگر به تابه اضافه کنید تا رنگ بیشتری بگیرد.
  3. در صورت تمایل می توانید قارچ را از دستور حذف کنید و فقط با مخلوط سیب زمینی تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه