طرز تهیه خوراک جگر سفید ساده و خوشمزه با سیب زمینی و رب

طرز تهیه خوراک جگر سفید

 

یکی از خوراک های بسیار سالم و خوشمزه می باشد که همان طور که از نام این غذا پیداست از جگر سفید برای تهیه این غذا استفاده می شود و یک غذای فوری و ساده است و شما می توانید برای شام یا نهار این خوراک خوشمزه را تهیه کنید اما جگر سفید و تفاوت آن با جگر سیاه در چه می باشد. به ریه یا شش دام جگر سفید می گویند که بسیار سالم و مقوی است و به کبد دام جگر سیاه گفته می شود که آن نیز خواص خودش را دارد. اما جگر سفید درصد چربی کمتری نسبت به سیاه دارد و میزان کالری و پروتئین بالا که می تواند یک غذای سالم را تشکیل دهد این جگر به صورت کبابی یا خوراک تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک جگر سفید و سیب زمینی و رب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

جگر سفید۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۲ عدد
رب۱ ق غذا خوری
دنبهدر صورت دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک جگر سفید و سیب زمینی و رب

مرحله اول: پخت اولیه جگر سفید

ابتدا جگر سفید را بشورید و به همراه ۱ عدد از پیازها که پوست گرفته و ۴ قاچ کردید و سیرهای پوست گرفته داخل قابلمه ریخته و مقداری آب روی آنها بریزید اجازه دهید به مدت ۲ ساعت کامل بجوشد و پخته شود.

مرحله دوم: سرخ کردن سیب زمینی

در ادامه سیب زمینی ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن سرخ کنید و در انتها کمی نمک اضافه کنید و کنار بگذارید گوجه ها را نیز بشورید و رنده بزنید و یا با گوشتکوب برقی له و پوره کنید.

مرحله سوم: تفت دادن مواد

وقتی جگر سفید پخته شد داخل آبکش قرار دهید تا خنک شود سپس روی تخته کار به ابعاد و اندازه دلخواه برش بزنید و پیاز دیگر را خلالی خرد کنید و داخل تابه تفت دهید تا کمی سبک شود سپس جگر سفید و دنبه خرد شده را به دلخواه اضافه کنید و کمی مواد را تفت دهید.

مرحله چهارم: تهیه خوراک جگر سفید

به جگر و پیاز کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و بعد رب اضافه کرده و کمی تفت دهید تا خوش رنگ و بوی خامی رب از بین برود و در ادامه پوره گوجه را اضافه کنید و صبر کنید تا آب گوجه کشیده شود سپس سیب زمینی را به دلخواه داخل خوراک ریخته و کمی هم بزنید و نمک اضافه کنید و زمانی که خوراک جگر سفید به روغن افتاد زمان پخت تمام شده و داخل بشقاب ریخته و سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت خوراک جگر سفید

  1. می توانید سیب زمینی سرخ کرده را کنار خوراک سرو کنید.
  2. خوراک جگر سفید به همراه سبزی و ترشی بسیار لذیذ خواهد شد.
  3. برای خوش رنگ شدن می توانید از کمی زعفران استفاده کنید.
  4. به دلخواه می توانید از کمی قارچ و فلفل دلمه ای نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خوراک جگر سفید ساده و خوشمزه با سیب زمینی و رب
2.9 (58.67%) 15 votes