طرز تهیه خوراک گل کلم هندی با گوشت و قارچ و سیب زمینی خوشمزه و ساده

طرز تهیه خوراک گل کلم

 

از اون دسته خوراک های خوشمزه و مجلسی است که تهیه ی آن بسیار راحت است. شما می توانید این خوراک خوشمزه را با مرغ یا به صورت گیاهی بپزید. گل کلم سرشار از خواص مختلف است که این گیاه را منحصر به فرد کرده. گل کلم باعث کاهش خطرات قلبی و جلوگیری از سرطان و سرشار از فیبر است. این موارد فقط بخشی از خواص گل کلم می باشد. شما می توانید این خوراک خوشمزه را در رژیم غذایی خود قرار دهید زیرا نه تنها مزه خوبی دارد بلکه جایگزین مواد غذایی پر کربوهیدارت است. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک گل کلم با گوشت و قارچ و سیب زمینی را به شما یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گل کلم۱ عدد
هویج۲ عدد
قارچ۷ عدد
سیب زمینی۱ عدد
گوشت۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
لوبیا چیتی۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ عدد
چوب دارچین۱ عدد
زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، قرمز و پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک گل کلم با قارچ و سیب زمینی

مرحله اول : پخت گوشت

ابتدا یک پیاز درشت را رنده ریز یا نگینی ریز خرد کنید. پیاز خرد شده را داخل قابلمه یا زودپز بریزید و کمی روغن و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز سبک شود. در ادامه گوشت را به همراه کمی فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر افزوده و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد. سپس رب را اضافه کرده و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود. در ادامه دو لیوان آب جوش را به همراه یک تکه چوب دارچین اضافه و در قابلمه را بگذارید تا گوشت خوب پخته شود. وقتی گوشت تقریبا پخته شد چوب دارچین را خارج کنید. سپس لوبیا چیتی را اضافه کنید، لوبیا باید از چند ساعت قبل خیس بخورد تا راحت تر پخته شود.

مرحله دوم : آماده سازی مواد خوراک گل کلم

هویج را به صورت نواری یا خلالی خرد کنید و داخل تابه با مقداری روغن سرخ کنید. کلم ها را داخل لگن آب گذاشته برای چند دقیقه بماند تا شن و خاک داخل گل کلم ها خارج شود سپس آبکش کنید و داخل تابه کمی سرخ کنید. قارچ ها را اسلایس کنید و کمی تفت دهید تا سبک شوند. سیب زمینی را نیز پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید.

مرحله سوم : پخت نهایی خوراک

وقتی لوبیا چیتی پخته شد. هویج سرخ کرده را به همراه قارچ و سیب زمینی اضافه کرده و ۲۰ دقیقه زمان دهید. سپس در انتهای پخت گل کلم های سرخ شده را افزوده و ۱۰ دقیقه دیگر زمان داده تا خوراک جا افتاده شود. در انتها نمک خوراک را اندازه کنید و در ظرف سرو کشیده و همراه با نان و سبزی میل نمایید. نوش جان

فوت و فنهای دستور پخت خوراک گل کلم با گوشت ساده و خوشمزه

  1. برای چاشنی می توانید مقداری آبلیمو اضافه کنید.
  2. تفت دادن هویج و گل کلم مانع له شدن آنها می شود.
  3. می توانید از آب قلم نیز برای تهیه این خوراک استفاده کنید.
  4. چوب دارچین را به دلخواه می توانید حذف کنید.
  5. لوبیا چیتی را یکبار از قبل بجوشانید تا رنگ غذا را بد نکند و نفخ آن نیز از بین برود.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه