طرز تهیه سالاد کدو سبز خام و سیب زمینی ساده و رژیمی با ماست

طرز تهیه سالاد کدو سبز

 

یکی از خوشمزه ترین و خنک ترین سالادها در تابستان می باشد که نیازی به پخت کدو ندارد و با کدوی خام تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد مخصوصا اگر از قبل درست کرده باشید و در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شده باشد. در تهیه این سالاد سس اختیاری می باشد یعنی شما می توانید با سس های رژیمی دلخواه این سالاد را سرو کنید اما سبزیجات تهیه شده در این سالاد مقوی بسیار دلچسب بوده و یکی از ارکان اصلی سالاد کدو سبز می باشد که یکی از سبزیجاتی که در تابستان به وفور پیدا می شود و دارای ارزش غذایی فوق العاده بالایی بوده و یکی از خواص خوب آن پایین آوردن چربی و قند خون و لاغری می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد کدو سبز خام و سیب زمینی ساده و رژیمی با ماست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کدو سبز۳ عدد
خیار۲ عدد
خیارشور۵ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
ذرت مکزیکی۱/۲ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد
شوید تازه یا خشک۱ ق غذا خوری
سیر۲ حبه
ماست یونانی۴ ق غذا خوری
سرکه قرمز۱ ق غذا خوری
آب لیموترش تازه۱ ق غذخوری
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد کدو سبز خام و سیب زمینی رژیمی با ماست

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی و ذرت

ابتدا سیب زمینی ها را بشورید و داخل آب بریزید و بگذارید تا آبپز شود سپس پوستش را جدا کنید و بعد از خنک شدن خرد کنید، ذرت مکزیکی را بخارپز کنید می توانید از کنسرو ذرت نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات

در ادامه کدو ها را خوب بشورید بهتر است با برش مخصوص آشپزخانه آن را بشورید چون قرار است آن را با پوست به صورت نگینی یا حلقه ای خرد کنید سپس خیار و خیارشور را نیز برش بزنید و در ادامه پیاز قرمز را نیز پوست بگیرید و به صورت خیلی ریز خلالی خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد سالاد کدو سبز

حالا داخل یک کاسه بزرگ یا همان کاسه سرو سالاد سیب زمینی را به همراه ذرت و خیار و خیارشور و پیاز و کدو ها بریزید خوب مواد را هم بزنید تا مخلوط شوند تا باقی مراحل سس مخصوص را آماده کنیم.

مرحله چهارم: تهیه سالاد کدو سبز

حالا داخل یک کاسه سیر رنده شده را به همراه ماست یونانی و شوید و سرکه و آب لیموترش و ادویه و کمی نمک اضافه کنید مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس روی سالاد ریخته و سالاد را با سس خوب آغشته کنید روی سالاد را پوشانده و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سالاد کدو سبز رژیمی

  1. می توانید کمی سس مایونز به این سس اضافه کنید.
  2. ماست باید غلیظ باشد و ماست یونانی بهترین انتخاب برای تهیه این سالاد است.
  3. شوید خشک عطر و بوی بیشتری دارد.
  4. هر چقدر سالاد در یخچال باشد و مزه ها به خورد هم برود این سالاد را خوشمزه تر می کند.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه