طرز تهیه کتلت برنجی با گوشت چرخ کرده خیلی ساده و لذیذ و راحت گام به گام

دستور پخت کتلت برنجی

طرز تهیه کتلت برنجی

 

کتلت برنجی یکی از انواع کتلت ها می باشد که بسیار خوشمره و راحت است و همان طور که از اسم این کتلت پیداست از برنج برای تهیه آن استفاده می شود. شما می توانید از برنج پخته و سرد شده استفاده کنید. اگر شما در منزل مقداری برنج پخته شده دارید و می خواهید یک غذای جدید و خوش طعم تهیه کنید بهتر است از با کمی گوشت چرخ کرده مواد را مخلوط کنید و یک کتلت بی نظیر آماده کنید. کتلت برنجی به دلیل داشتن برنج اصلا وا نمی رود و بسیار منسجم است. برای میکس کردن مواد بهتر است از ۱۲۳ یا یک مخلوط کن استفاده کنید. شما می توانید کتلت برنجی را به همراه برنج یا نان و دورچین دلخواه خود تهیه و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کتلت برنجی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کتلت برنجی با گوشت چرخ کرده

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • برنج پخته شده و سرد ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • کنجد خام ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت برنجی خیلی خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی برنج

ابتدا باید برنج را بپزید. برای این مقدار باید کمی کمتر از ۱/۲ پیمانه را با کمی نمک خیس کنید و با مقداری آب بگذارید تا پخته شود. سپس آبکش کنید و صبر کنید تا برنج کاملا سرد شود. می توانید از برنج مانده از شب قبل استفاده کنید و یا خودتان برنج تازه تهیه کنید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

پیاز را پوست بگیرید و چهار قاچ کنید و سیر را پوست بگیرید به همراه برنج داخل میکسر بریزید و مواد را میکس کنید. اگر غذاساز یا میکسر ندارید پیاز و سیر را رنده کنید و آب پیاز را بگیرید و به همراه برنج خوب بکوبید تا یکدست و نرم شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کتلت برنجی

مایه برنجی را داخل یک کاسه ریخته و به آن گوشت چرخ کرده و تخم مرغ و ادویه ها را بریزید و خوب مواد را ورز دهید تا یکدست شود. می توانید برای معطر شدن کتلت کمی جعفری اضافه کنید و هم بزنید. اگر زمان برای تهیه کتلت برنجی می توانید ۲۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت کتلت برنجی

داخل یک تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد دست های خود را کمی خیس کنید و از مواد کتلت بردارید و داخل تابه قرار دهید تا با حرارت کم بگذارید تا یک طرف آن سرخ شود و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود و بعد روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کتلت برنجی خیلی خوشمزه با گوشت چرخ کرده

  1. افزودن کنجد دلخواه است و می توانید حذف کنید.
  2. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید می توانید حذف کنید.
  3. اگر ادویه فلافل دارید می توانید کمی اضافه کنید.
  4. برنج باید کاملا سرد باشد وگرنه کتلت وا می رود.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه