طرز تهیه سالاد شیرازی خوشمزه و مجلسی با سس مایونز و آبغوره

طرز تهیه سالاد شیرازی قالبی , سالاد شیرازی اصل مجلسی , salad shirazi , shghn advhcd

 

سالاد شیرازی یکی از سالادهای معروف و بسیار پر طرفدار ایرانی است. تهیه این سالاد بسیار ساده و سریع است و در مواقعی که وقت کافی برای تهیه سالادهای مجلسی مثل سالاد فصل یا سالاد ماکارونی ندارید می توانید از سالاد شیرازی بهره ببرید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد شیرازی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد شیرازی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سالاد شیرازی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

خیار بزرگ۲ عدد
پیاز سفید۱ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
آبغوره۴ ق غذا خوری
نعناع خشک۱ ق چای خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد شیرازی

در این سالاد اصل بر این است که خیار را پوست نمیگیرند چون پوست خیار نیز خاصیت های فراوانی دارد که مطرح ترین این خاصیت که بین عموم مرد نیز رایج است برای نگه داشتن رطوبت پوست و جوانسازی پوست بسیار عالی است پس ما در این سالاد پوست آنها را نمی گیریم.

پس از آنکه خیارها را شستیم با چاقو سر و ته خیار را می گیریم و به صورت عمودی روی خیار برش می زنیم تا انتهای خیار و بعد افقی خرد می کنیم (درشت یا ریز خرد کردن ترکیب مواد سالاد کاملا سلیقه ای است)و در کاسه ای نسبتا بزرگ می ریزیم

سپس گوجه فرنگی ها را می شوییم و سر گوجه ها را با چاقو می گیریم و افقی به صورت ورقه ای خرد میکنیم و بعد ورقه ها را از وسط نصف می کنیم و خرد می کنیم(این مدل خرد کردن گوجه بسیار گوجه های مربع شکل زیبایی به شما می دهد که در سالاد بسیار زیباست)

و در کاسه می ریزیم.پیاز را نیز پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم و نمک،فلفل سیاه و نعنا خشک را روی مواد می ریزیم و در آخر آبغوره را می افزایم و مواد سالاد را خوب زیر و رو می کنیم تا طعم نعنا و آبغوره به کل سالاد آغشته شود.

بجای آبغوره می توانید از آبلیمو نیز استفاده کنید اما طعم اصل این سالاد یا آبغوره است. در آخر سالاد را در کاسه ای فیروزه ای رنگ بریزید و با استامبولی و گوجه پلو و…..سرو کنید و از طعم لذت بخش آن بهره ببرید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد شیرازی

اضافه کردن سس مایونز

سالاد شیرازی به صورت سنتی با آبغوره سرو می شود اما اگر دوست دارید این سالاد خوشمزه را با سس مایونز سرو کنید ابتدا آب موجود در ظرف سالاد ( آب خیار و گوجه فرنگی ) را از داخل کاسه سالاد خارج کنید سپس به مقدار دلخواه سس مایونز اضافه کنید و با سالاد مخلوط کنید.

از
42
دیدگاه

  • سارا ۷ ماه پیش

    سلام. بابت قرار دادن این پست ممنونم. عالی بود

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۷ ماه پیش

      خواهش می کننم دوست عزیز

      پاسخ
  • خجسته ۷ ماه پیش

    بهتره در سالاد شیرازی بجای پیاز سفید از پیاز قرمز استفاده بشه. ولی با پیاز سفید هم میشه درست کرد

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۷ ماه پیش

      مرسی ممنون

      پاسخ