طرز تهیه ماکارونی قالبی مجلسی و خوشمزه در قابلمه مرحله به مرحله

دستور پخت ماکارونی قالبی

طرز تهیه ماکارونی قالبی

 

ماکارونی قالبی یکی روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه ماکارونی می باشد که خیلی خوشمزه و مجلسی است و می توانید داخل قابلمه نچسب یک ماکارونی قالبی با گوشت یا مرغ تهیه کنید یا حتی می توانید داخل پلوپز بریزید و سرو کنید. دقت کنید که از سس نباید کف قابلمه ریخته شود وگرنه خیلی سریع می سوزد. شما می توانید از انواع ماکارونی ها فرمی در تهیه این غذا استفاده کنید و به دلخواه از ترکیب گوشت و سویا استفاده کنید. اگر از پلوپز استفاده می کنید گزینه ته دیگ را روشن کنید تا ماکارونی حسابی طلایی شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماکارونی قالبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی قالبی

  • پیاز ۱ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • رب ۴ ق غذا حوری
  • ماکارونی ۱ بسته
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، آویشن به مقدار لازم

نکات کلیدی در تهیه ماکارونی قالبی مجلسی و خوشمزه در قابلمه

مرحله اول: تفت دادن مواد

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت را اضافه کنید تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود و بعد ادویه ها را افزوده و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

فلفل دلمه را خرد کنید و به مواد اضافه کنید و تفت دهید، رب را افزوده و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و به دلخواه می توانید کمی زعفران اضافه کنید و تفت دهید و به مواد ۱ استکان آب جوش اضافه کنید و بگذارید تا سس غلیظ و گوشت خوب پخته شود.

مرحله دوم: آبکش کردن ماکارونی

در ادامه داخل یک قابلمه کمی آب بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد زردچوبه و روغن اضافه کنید و بگذارید تا رنگ آب زرد شود، حالا ماکارونی فرمی یا رشته را خرد کنید و به آب اضافه کنید و طبق نوشته روی بسته بندی بگذارید تا نرم شود و بعد آبکش کنید.

مرحله چهارم: تهیه ماکارونی قالبی

کف قابلمه باید روغن و به دلخواه کمی زعفران بریزید و لایه لایه ماکارونی و مایه گوشتی بریزید تا قابلمه پر شود و ابتدا حرارت را زیاد کنید تا بخار کند و بعد حرارت را کم کنید و ماکارونی را دم بگذارید. سپس یک دیس روی آن قرار دهید و ماکارونی را برگردانید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ماکارونی قالبی مجلسی و خوشمزه در قابلمه

  1. روی مواد آب سرد بگیرید تا ماکارونی بهم نچسبد.
  2. می توانید از قارچ یا نخود فرنگی استفاده کنید.
  3. می توانید به دلخواه از انواع ته دیگ مانند سیب زمینی یا نان استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه