طرز تهیه ماکارونی با مرغ و قارچ ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه ماکارونی با مرغ

 

یکی از جذاب ترین روش های تهیه ماکارونی می باشد که بسیار سالم و مغذی است و روش تهیه آسانی دارد شما به راحتی می توانید این ماکارونی را در منزل با هر نوع پاستا فرمی که دوست دارید تهیه کنید. ماکارونی همیشه برای بچه ها و بزرگسالان جذاب بوده و شاید کمتر کسی را بتوان گفت که ماکارونی را دوست نداشته باشد. شما به دلخواه در تهیه این ماکارونی با مرغ می توانید از سبزیجات مختلف استفاده کنید. امروز در پارسی دی ماکارونی با مرغ و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

ماکارونی فرمی۱ بسته
سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
رب۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، آویشن، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی با مرغ و قارچ 

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا کمی سبک و طلایی شود سپس سیر خرد شده و پوره شده را اضافه کنید و تفت داده تا عطر سیر خارج شود.

مرحله دوم: تفت دادن سینه مرغ

سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به شکل مکعبی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه پیاز و سیر تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد سپس فلفل سیاه و کمی نمک اضافه کنید در ادامه فلفل دلمه را ریز خرد کنید و به همراه مرغ تفت دهید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی ماکارونی

در ادامه قارج ها را اسلایس کنید و به مواد میانی افزوده و حرارت را کمی بالا ببرید تا آب قارچ کشیده شود سپس در انتها رب و آویشن را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و برای خوش رنگ شدن مواد میانی کمی آب داخل مواد بریزید و بگذارید رنگ رب باز شود سپس بعد از غلیظ شدن از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه ماکارونی مرغ

داخل یک قابلمه آب ریخته تا به جوش بیاد سپس کمی نمک و زردچوبه و روغن اضافه کنید و در ادامه ماکارونی فرمی دلخواه را داخل آب جوش ریخته و بعد از نرم شدن آن را آبکش کنید و آب سرد روی آن بگیرید و در قابلمه مورد نظر روغن ریخته تا داغ شود و ته دیگ مناسب قرار دهید و مقداری ماکارونی به همراه مواد مرغی ریخته و هم بزنید و همینطور این مرحله را تکرار کنید تا مواد و ماکارونی تمام شود سپس ماکارونی را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ماکارونی با مرغ

  1. می توانید به جای استفاده از رب از کمی گوجه فرنگی خرد شده یا پوره شده استفاده کنید.
  2. می توانید سیر را حذف کنید و از کمی پودر سیر استفاده کنید.
  3. اندازه برش سینه مرغ دلخواه است می توانید نواری یا درشت تر خرد کنید.
  4. می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.
  5. اگر طعم و مزه تند و تیز دوست دارید می توانید کمی فلفل قرمز اضافه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ماکارونی با مرغ و قارچ ساده و خوشمزه مرحله به مرحله
4 (80%) 8 votes