طرز تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی با طعم و مزه بی نظیر و پف زیاد در فر و قابلمه

دستور پخت کیک کدو حلوایی شکلاتی

طرز تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی

 

کیک کدو حلوایی شکلاتی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده می باشد و مخصوص کسانی است که ترکیب شکلات و با کدو حلوایی را دوست دارند و می خواهند یک کیک ترکیبی بی نظیر در خانه تهیه کنند. شما می توانید این کیک را همانند دیگر کیک ها با فر و بدون فر در قابلمه پخت کنیدو این کیک شیرینی متعادلی دارد و این شیرینی بستگی به کدو حلوایی که استفاده می کنید دارد، اگر کدو حلوایی شما شیرین بود می توانید مقدار شکر را کمتر بریزید و اگر کم شیرین بود می توانید کمی بیشتر شکر اضافه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد ۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • ماست ۳ ق غذا خوری
  • پوره کدو حلوایی ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق مربا خوری

طرز تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی با پف زیاد و ماست

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس با کمک یا پیمانه شیرینی پزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز باید شعله پخش کن را به همراه قابلمه روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: تهیه پوره کدو حلوایی

کدو حلوایی را از وسط به دو نیم کنید و از پوست جدا کنید و خرد کنید. کدو ها را داخل قابلمه ریخته و با مقدار آب بگذارید تا پخته شود و یا می توانید آبپز کنید. سپس از آب خارج کنید و پوره کنید، می توانید از میکسر یا مخلوط کن استفاده کنید و مواد را له کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

روغن مایع را به همراه کدو حلوایی پخته شده و ماست داخل میکسر بریزید هم بزنید و یا می توانید به کمک همزن برقی هم بزنید. تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا تخم مرغ ها کرمی رنگ و کشدار شود و حجم ان دو برابر شود. مواد میکس شده کدو حلواسس را به مواد تخم مرغی اضافه کنید و هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و به مواد اضافه کنید و با لیسک آرام مواد را در یک جهت فولد کنید. ۱/۳ از مواد کیک را بردارید و به آن پودر کاکائو را بزنید.

مرحله چهارم:  پخت کیک کدو حلوایی شکلاتی

قالب را با روغن جدا کننده یا روغن جامد چرب کنید و دو ملاقه از مواد ساده داخل قالب یا قابلمه بریزید و بعد در مرکز قالب یک ملاقه کاکائویی بریزید و این کار ادامه دهید تا مایه کیک تمام شود، قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود و برای پخت بدون فر روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک کدو حلوایی شکلاتی پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی با پف زیاد به صورت دو رنگ

  1. مدت زمان پخت کیک به فر شما بستگی دارد و بهتر است چک کنید.
  2. برای پخت در فر برقی و توستر باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. به دلخواه می توانید به مواد گردو اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه