طرز تهیه ماکارونی فرمی پروانه ای با سویا ساده و لذیذ به صورت دمی

دستور پخت ماکارونی فرمی

طرز تهیه ماکارونی فرمی

 

ماکارونی فرمی یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه ماکارونی فرمی می باشد که به شکل پروانه ای یا پیچی و صدفی در بازار وجود دارد  و شما می توانید به دلخواه یکی از این ماکارونی ها را تهیه کنید و برای نهار یا شام یک غذای درجه یک ایرانی تهیه کنید. ماکارونی فرمی را می توانید با ترکیب سویا و سبزیجات تهیه کنید و به همراه سالاد و ترشی سرو کنید. ماکارونی یکی غذای محبوب ما ایرانی ها می باشد که به صورت دمی بیشتر تهیه می شود و از ته دیگ های مختلف برای آن استفاده می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماکارونی فرمی ساده با سویا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی فرمی پروانه ای ساده

  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • ماکارونی پروانه ای ۱ بسته
  • سویا ۲ پیمانه
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • رب ۲ ق غذا خوری
  • قارچ ۵ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی فرمی دمی با سویا و قارچ خیلی خوشمزه و راحت برای ۴ نفر

مرحله اول: آماده سازی سویا

ابتدا باید سویا را با کمی آب گرم خیس کنید تا نرم شود. شما می توانید سویا را به صورت سالم داخل ماکارونی استفاده کنید و یا آبکش کنید و بعد از کشیده شدن آب اضافی داخل غذاساز یا آسیاب ریخته و له کنید که این مرحله کاملا دلخواه است.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سویا

در ادامه باید داخل یک تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود. پیاز را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد سویا چرخ شده یا سالم را اضافه کنید و به همراه ادویه ها خوب تفت دهید تا سویا طعم دار و بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید فلفل دلمه خرد شده و قارچ اسلایس شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شود و در انتها باید رب را اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس کمی آب داخل مواد بریزید و بگذارید تا سس غلیظ و سویا کمی نرم شود.

مرحله چهارم: تهیه ماکارونی فرمی ساده با سویا

داخل یک قابلمه کمی آب بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید و کمی روغن و نمک اضافه کنید و بعد ماکارونی پروانه ای را افزوده و مطابق با نوشته روی بسته بندی زمان دهید تا ماکارونی نرم شود. سپس آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و ماکارونی و مواد سویا را به صورت لایه ای بریزید و ماکارونی فرمی را برای ۳۵ دقیقه دم گذاشته تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ماکارونی فرمی ساده با سویا (بدون گوشت) برای ۴ نفر

  1. می توانید به دلخواه از نخود فرنگی یا ذرت استفاده کنید.
  2. می توانید از هر نوع ماکارونی فرمی که دوست دارید استفاده کنید.
  3. سویا روغن زیادی به خود می کشد بهتر است کم کم روغن اضافه کنید.
  4. می توانید به دلخواه کمی سیر نیز به همراه پیاز تفت دهید و پودر سیر را حذف کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه