طرز تهیه کیک با آب جوش بدون شیر با فر و بدون فر در قابلمه

طرز تهیه کیک با آب

 

یک کیک ساده و خوشمزه که همان طور که مشخص است از هیچ نوع شیر یا ماستی در تهیه آن استفاده نمی شود و آب جایگزین لبنیات شده است شاید خیلی از افراد به لاکتوز موجود در شیر و یا ماست حساسیت داشته باشند و یا در جایی باشید که شیر و ماست در دسترس ندارید می توانید از این دستور استفاده کنید و یک کیک خوشمزه با پف زیاد را برای عصرانه یا مهمانی خود تهیه کنید و به دلخواه با انواع کرم ها میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک با آب جوش بدون شیر با فر و بدون فر در قابلمه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد۴ پیمانه
آب داغ۱ پیمانه
تخم مرغ۶ عدد
شکر۲ پیمانه
کره۵۰ گرم
نمک۱/۴ ق چای خوری
بیکینگ پودر۲ ق مربا خوری
وانیل۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک با آب جوش با فر و بدون فر در قابلمه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند سپس آرد و بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا هوادهی انجام شود سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را داخل کاسه بشکنید سپس وانیل را اضافه کنید و بعد با دور تند همزن برای چند دقیقه خوب تخم مرغ ها را هم بزنید تا کرمی و حجیم شود سپس شکر را نیز اضافه کنید و برای ۵ دقیقه دیگر نیز مواد را هم بزنید تا دانه های شکر حل شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه مخلوط آرد که از قبل الک کردیم را اضافه کنید و هم بزنید تا کم کم آرد مخلوط شود می توانید از دور کند همزن نیز استفاده کنید در ادامه کره ذوب شده را به همراه آب جوش مخلوط و به مایه کیک اضافه کنید و خیلی سریع با همزن یا لیسک هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

مرحله چهارم: پخت کیک با آب با فر و بدون فر

یک قالب را به قطر ۲۶ سانت چرب کنید و آردپاشی کنید سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن گرفته شود سپس داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و برای ۴۰ دقیقه در دمای ۱۷۰ قرار دهید تا کیک پخته شود برای پخت بدون فر داخل قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و مایه کیک را داخل قابلمه ریخته و دمکنی قرار دهید و روی شعله پخش کن قرار داده و برای ۱ ساعت بگذارید تا کیک پخته شود سپس به دلخواه تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کیک ساده با آب جوش

  1. دمای فر نباید خیلی زیاد باشد پس سرعت خود را در تهیه کیک بالا ببرید دمای بالای فر باعث ترک خوردن کیک می شود.
  2. در فرهای برقی و یا توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. با توجه به فرها مختلف ممکن است کمی زمان تفاوت داشته باشد پس حتما بعد از گذشت ۳۰ دقیقه کیک را بالا خلال دندان از مرکز کیک چک کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک با آب جوش بدون شیر با فر و بدون فر در قابلمه
3.4 (68.57%) 14 votes