طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای ساده با گوشت بدون فر در قابلمه با فویل

طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای

 

یکی از انواع روش های تهیه ماکارونی ها می باشد که به دلیل نوع و فرم خاصش به این اسم مشهور شده و یک روش بسیار جالب و ابتکاری می باشد. شما می توانید این ماکارونی را داخل فر تهیه کنید و روی آن پنیر پیتزا (یا به دلخواه می توانید پنیر را حذف و به صورت ساده تهیه کنید) بریزید و یا اگر فر ندارید می توانید ماکارونی را بدون فر و در قابلمه تهیه کنید. اما مواد داخل ماکارونی آشیانه ای نیز کاملا دلخواه است و می توانید از گوشت قرمز یا مرغ یا به صورت گیاهی این ماکارونی را تهیه کنید و گزینه خوبی برای مهمانی و مراسمات مختلف نیز می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای ساده با گوشت بدون فر در قابلمه با فویل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

ماکارونی آشیانه ای۱ بسته
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی آشیانه ای با گوشت در قابلمه با فویل

مرحله اول: آماده سازی ماکارونی آشیانه ای

ابتدا ماکارونی آشیانه ای را از بسته خارج کنید و هر کدام را داخل یک فویل نازک قرار دهید و داخل آب در حال جوش که از قبل آماده کردید و کمی زردچوبه و نمک ریختید به آرامی قرار دهید و طبق نوشته روی بسته بندی ماکارونی آشیانه ای صبر کنید تا نرم شود.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید سپس کمی زردچوبه بزنید و صبر کنید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود سپس گوشت را اضافه کنید و به همراه پیاز خوب سرخ کنید تا رنگ آن تغییر دهید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه فلفل دلمه ای خرد شده را به همراه قارچ ها اضافه کنید و تفت دهید تا فلفل دلمه نرم و آب قارچ ها کشیده شود. سپس رب و ادویه ها را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه ماکارونی آشیانه ای بدون فر و در قابلمه

برای پخت ماکارونی آشیانه ای بدون فر، ماکارونی داخل فویل را با کمک ملاقه یا کفگیر از قابلمه بردارید و فویل را به آرامی باز کنید و بدون بهم زدن حالت ماکارونی آن را داخل آبکش قرار دهید سپس آن را داخل تابه چرب شده قرار دهید حتما آنها را بدون داشتن فاصله کنار هم قرار دهید تا باز نشود. داخل ماکارونی را با مواد گوشتی پر کنید و به دلخواه پنیر اضافه کنید و مقدار خیلی کمی آب جوش داخله قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا کمی پخته و پنیرها ذوب شوند.

مرحله پنجم: تهیه ماکارانی آشیانه ای با فر

برای پخت در فر بعد از افزودن مواد گوشتی و پنیر برای ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا پنیر ذوب شود سپس روی آن کمی جعفری ریخته و سرو کنید نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه ماکارونی آشیانه ای بدون فر

  1. وقتی ماکارونی آشیانه ای را از فویل خارج می کنید اصلا نباید حالت آن را بهم بزنید وگرنه خیلی زود باز می شود.
  2. می توانید از مواد دلخواه در تهیه این ماکارونی آشیانه ای استفاده کنید.
  3. افزودن پنیر پیتزا دلخواه و قابل حذف است و می توانید بدون پنیر تهیه کنید.
  4. می توانید از گوشت قلقلی یا گوشت تفت خورده برای تهیه این غذا استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه