طرز تهیه ترشی لبو رنده شده ملس و خوشمزه و ساده با کلم قرمز در خانه

دستور تهیه ترشی لبو رنده شده

ترشی لبو رنده شده

 

ترشی لبو رنده شده یکی از ترشی های بسیار خوشمزه و پاییزی است که همزمان با رسیدن لبو به بازار این ترشی بین خانم های خانه دار تهیه می شود و در کنار بیشتر غذا ها سرو می شود. این ترشی خوشمزه این بار قرار است به صورت رنده شده به همراه کلم قرمز یا همان کلم بنفش تهیه شود و طعم ملسی دارد و برای کسانی که ترشی را لبو را دوست دارند یک طعم بسیار جدید و خوش طعم است و شما می توانید در کنار بیشتر غذا های خود سرو کنید. اما لبو در واقع ریشه اصلی گیاه چغندر است و به عنوان یک گیاه دارویی و رنگ خوراکی کاربرد دارد. لبو سرشار از فولات و منگنز است و برای درمان افسردگی و تقویت ذهن گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی لبو رنده شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی لبو رنده شده با کلم قرمز

  • کلم قرمز ۱ عدد
  • لبو ۳ عدد
  • نمک ۲ ق غذا خوری
  • شکر ۲ الی ۳ ق غذا خوری
  • گلپز ۱ ق غذا خوری
  • سرکه سفید به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی لبو رنده شده با کلم قرمز با طعم ملس و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی لبو

ابتدا باید لبو را بشورید و پوست بگیرید. سپس داخل یک قابلمه قرار دهید و با آب بگذارید تا کاملا پخته و نرم شود. دقت کنید در حین پختن حتما آب را چک کنید و اگر نرم نشده بوده مجدد کمی آب بریزید و بگذارید تا بجوشد و بعد از آن از قابلمه خارج کنید و رنده درشت بزنید و یا می توانید با چاقو خلالی خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی کلم قرمز

در ادامه باید کلم قرمز را بشورید و خرد کنید و با چاقو قسمت سفت آن را جدا کنید و به صورت خلالی ریز خرد کنید و یا می توانید رنده درشت بزنید. کلم خرد شده را داخل یک کاسه ریخته و لا به لا آن نمک بریزید با این کار دیگر کلم به پختن نیاز ندارد.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

بعد از ۱ ساعت مشاهده می کنید که آب کلم قرمز پس داده و باید آن را بگیرید. برای این کار کلم قرمز را داخل سبد قرار دهید و کمی فشار دهید تا آب آن خارج شود و بعد باید با لبو های خرد شده یا رنده شده را اضافه کنید و هم بزنید و بعد گلپر و شکر را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی لبو رنده شده با کلم بنفش

در ادامه باید سرکه سفید را اضافه کنید و هم بزنید و داخل یک شیشه تمیز ریخته و سرکه باید روی مواد را بگیرد. درب شیشه را بسته و بعد از ۳ ساعت ترشی خوشمزه شما حاضر شده است و می توانید سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی لبو رنده شده فوری و ساده در ۳ ساعت

  1. حتما از سرکه سفید استفاده کنید تا بعد از مدتی رنگ کلم بنفش های سفید نشود.
  2. آب کلم بنفش را حتما بگیرد.
  3. می توانید بجای شکر از نبات استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه ترشی لبو رنده شده ملس و خوشمزه و ساده با کلم قرمز در خانه
5 (100%) 1 votes

  • طا هره ۳ ماه پیش

    آیاآب لبوراداخل کلم قرمز بریزم

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ ماه پیش

      خیر اگ دوست دارید تند و تیز نباشد می توانید سرکه و اب را به صورت ترکیبی بریزید

      پاسخ