طرز تهیه کیک لبو قرمز خانگی خوشرنگ و طعم همراه با سس لبو

طرز تهیه کیک لبو

 

از دسته کیک های خوش رنگ و خوشمزه است. کیک های میوه ای عموما بافتشون کمی خیس و مرطوبه ولی خمیری نیستند و اینکه در پخت این کیک وقتی لبو ها را پختید و رنده کردید آب اضافی آن را گرفته تا باعث خمیر شدن کیک نشود. کیک لبو از دسته کیک های سالم با رنگ طبیعی می باشد که شما می توانید به دلخواه آن را تزئین کنید و برای مهمونی ها و دورهمی ها استفاده کنید. این کیک علاوه بر خوشمزگی به واسطه وجود لبو دارای خواص زیادی از جمله برای کبد مفید است و سطح انرژی را بالا می برد. امروز در پارسی دی کیک لبو بسیار خوشمزه همراه با سس مخصوص خوش رنگ را یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد سفید۱ لیوان و ۱/۲ لیوان
شکر۱ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
لبو پخته شده۱/۲ پیمانه
آب لبو۱/۴ لیوان
روغن مایع۱/۲ لیوان
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص 

آب لبو۱ لیوان
شکر۱/۲ لیوان
نشاسته ذرت۲ ق غذا خوری
آب لیمو۱/۲ ق غذا خوری
رنده پوست پرتقال۱/۲ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک لبو همراه با سس مخصوص

مرحله اول : آماده سازی مواد کیک لبو

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه بمدت ۱۵ دقیقه گرم کنید. تمام مواد کیک را ۱ ساعت قبل از یخچال خارج کنید. لبو را شسته و بگذارید تا پخته شود وقتی پخت زیر آب سرد گرفته و پوستش را جدا کنید و رنده ریز بزنید و از آب لبو برای مراحل دیگر استفاده می کنیم. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و ۳ بار الک می کنیم.

مرحله دوم : همزدن تخم مرغ ها

تخم مرغ ها را با شکر و وانیل بمدت ۶ دقیقه با تندترین دور همزن بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود سپس رنده لبو یا پوره لبو را اضافه کرده و ۱ دقیقه دیگر هم می زنیم و روغن مایع و آب لبو را نیز اضافه کرده و ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن با همزن می زنیم.

مرحله سوم : اضافه کردن آرد

آرد الک شده را طی ۳ مرحله به مواد تخم مرغی اضافه می کنیم و به آرامی با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم.

مرحله چهارم : پخت کیک

قالب ۲۳ سانتی را از قبل چرب کنید و کاغذ روغنی بیاندازید توجه داشته باشید که فقط ۱/۳ دیوار های قالب را چرب کنید وگرنه کیک پف نمی کند سپس مایع کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود و در فر از قبل گرم شده بمدت ۵۰ دقیقه در دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید و بعد از اتمام زمان با خلال دندان چک کنید اگر تمیز بیرون نیامد برای چند دقیقه دیگر دوباره زمان می دهیم سپس قالب را از فر خارج کرده و کمی که از حرارت افتاد کیک لبو را از قالب بیرون بیاورید.

مرحله پنجم : طرز تهیه سس کیک لبو

آب لبو و نشاسته ذرت و شکر را با هم مخلوط و روی حرارت کم گذاشته و مدام هم می زنیم تا غلیظ شود سپس وقتی کمی به غلظت رسید آب لیمو را اضافه و در انتها پوست رنده شده پرتقال را افزوده و از روی حرارت بر میداریم و وفتی کیک خنک بود روی آن ریخته و تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک لبو

  1. بدون فر داخل قابلمه یا فر دست ساز و روی گاز نیز می توانید این کیک را بپزید.
  2. می توانید مقداری رنگ خوراکی قرمز برای رنگ بیشتر کیک اضافه کنید.
  3. اگر تمایل داشتید لبو ها را در کیک احساس کنید رنده کنید اگر نه با کمک آسیاب یا غذاساز پوره کنید.

همچنین ببینید

از
8
دیدگاه