طرز تهیه عصاره مرغ خانگی برای تهیه انواع سوپ و خورش

طرز تهیه عصاره مرغ خانگی

 

عصاره در واقع ترکیب انواع سبزیجات و مرغ پخته شده است که برای تهیه انواع خورشت و سوپ و آش ها بسیار مفید است و شما می توانید با چند قلم مواد در خانه خودتان مانند تمام برند های موجود در بازار عصاره مرغ خانگی تهیه کنید که بسیار سالم تر و مقرون به صرفه است. اما کاربرد این عصاره ها می تواند برای تهیه غذای کودک یا برای زمانی که می خواهید یک سوپ خوشمزه تهیه کنید ولی برای پخت مرغ آن وقت ندارید می توانید از عصاره مرغ یا عصاره قلم استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه عصاره مرغ خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه عصاره سبزیجات

 

مواد لازم

فلفل دلمه ای۱ عدد
هویج۲ عدد
گشنیز و جعفریمجموعا ۵۰ گرم
پیاز بزرگ۱ عدد
آرد۱/۲ پیمانه
روغن۱/۲ پیمانه
پوره گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
سیر۴ حبه
برگ بو۳ عدد
زنجبیل۱ ق چای خوری
ادویه هاپودر گشنیز ۱ قاشق چای خوری،پودر سیر ۱ قاشق چای خوری ،فلفل قرمز ۱/۲قاشق چای خوری ،نمک ۱ قاشق غذا خوری،زردچوبه ۱ قاشق چای خوری،ادویه کاری ۱ قاشق غذا خوری،فلفل سیاه ۱/۲قاشق چای خوری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه سوپ ساده

 

طرز تهیه عصاره مرغ خانگی

مرحله اول: پخت سبزیجات

برای تهیه این عصاره شما نیاز به آب مرغ دارید می توانید یک سینه یا ران یا پای مرغ را بپزید و صاف کنید و آب مرغ را بردارید. داخل یک قابلمه فلفل دلمه را خرد کنید و پیاز و هویج و سیر را پوست بگیرید و اضافه کنید سپس گشنیز و جعفری و چوب دارچین و زنجبیل و برگ بو مخلوط کنید و آب مرغ را اضافه کنید و درب قابلمه را بسته و بگذارید تا سبزیجات حسابی پخته شود.

مرحله دوم: تفت دادن ادویه ها

در ادامه وقتی سبزیجات پخته شد باید دارچین و برگ بو را خارج کنید و رب را اضافه کنید و هم بزنید و بعد با کمک گوشتکوب برقی مواد را میکس کنید یا داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید تا پوره شود. داخل یک تابه روغن را با ادویه های گفته شده تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد شود و بعد آرد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود.

مرحله سوم: تهیه عصاره مرغ خانگی

در ادامه باید پوره تهیه شده را اضافه کنید تا گلوله های آرد باز شود و به غلظت برسد. کف یک ظرف پلاستیکی نایلون انداخته و مواد عصاره را داخل آن بریزید و برای چند ساعت در فریزر قرار دهید و بعد از این که خودش را گرفت روی تخته آشپزی قرار دهید و برش بزنید و داخل فویل به صورت جدا جدا قرار دهید و در فریزر رار دهید و هر موقع که لازم داشتید استفاده کنید. نوش جان

همچنین ببینید: طرز تهیه سوپ مرغ

 

فوت و فن های دستور تهیه عصاره مرغ خانگی

  1. این مقدار مواد به شما حدود ۴۰ تا ۵۰ عدد عصاره مرغ می دهد.
  2. این عصاره ها را می توانید برای ۱ سال در فریزر نگهداری کنید.
  3. می توانید بجای آب مرغ از قلم یا پای مرغ استفاده کنید.
از
1
دیدگاه