طرز تهیه سالاد کلم بنفش و سفید رستورانی با هویج خوشمزه و مجلسی

دستور تهیه سالاد کلم بنفش

طرز تهیه سالاد کلم بنفش

 

سالاد کلم بنفش یکی از سالاد های بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد که به روش های مختلفی تهیه می شود و شما می توانید برای مهمانی و مجالس خود این سالاد رستورانی را تهیه کنید. مواد میانی این سالاد بسیار متفاوت است و بعضی ها از ترکیب کلم قرمز و هویج بدون سس مایونز استفاده می کنند و در بعضی از رسپی از کلم سفید و به همراه سس مایونز نیز استفاده می شود که این کاملا سلیقه ای می باشد. شما می توانید این سالاد را از چند ساعت قبل تهیه و در یخچال قرار دهید تا طعم ها و مزه ها باهم ترکیب شوند و یک سالاد کلم بنفش خوشمزه داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد کلم بنفش و هویج با سس مایونز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد کلم بنفش مجلسی

  • کلم قرمز یا بنفش ۱ عدد
  • کلم سفید ۱/۲ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • خیارشور ۳ عدد
  • ذرت ۱/۲ پیمانه
  • لیمو تازه ۱ عدد
  • سس مایونز ۲ ق غذا خوری
  • ماست ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد کلم بنفش خوشمزه و مجلسی با هویج و کلم سفید به روش رستورانی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید کلم بنفش را از وسط به دو نیم کنید و بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه خارج شود و بعد به صورت نواری ریز خرد کنید و یا می توانید از اسلایسر استفاده کنید. کلم سفید را نیز به همین ترتیب بشورید و خرد کنید. هویج را پوست بگیرید و رنده درشت بزنید. خیار شور را نیز به صورت نگینی ریز خرد کنید. ذرت را نیز بخارپز کنید و یا می توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید کاسه سرو را اماده کنید و همه مواد خرد شده را داخل آن بریزید و هم بزنید تا مواد به طور یکدست مخلوط شوند، به دلخواه می توانید در این مرحله یک حبه سیر را رنده ریز بزنید و به مواد اضافه کنید و اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید می توانید حذف کنید.

مرحله سوم: تهیه سالاد کلم بنفش رستورانی

در ادامه برای تهیه سس مخصوص این سالاد باید داخل یک کاسه آب لیموترش تازه را بگیرید و به همراه ماست و ادویه ها و سس مایونز مخلوط کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و به دلخواه در این مرحله کمی شوید ساطوری شده یا پیارچه نیز می توانید اضافه کنید و بعد سس تهیه شده را روی سالاد ریخته و هم بزنید و روی سالاد را پوشانده و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سالاد کلم بنفش و سفید خوشمزه و رستورانی

  1. می توانید به دلخواه کمی روغن زیتون نیز به مواد اضافه کنید.
  2. افزودن سس مایونز اختیاری می باشد و می توانید این سالاد را بدون سس سرو کنید.
  3. اگر در فصل پاییز هستید می توانید کمی انار دان شده برای تزیین استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه