طرز تهیه سالاد شوبا روسی خیلی خوشمزه و راحت با لبو + سس مخصوص

دستور تهیه سالاد شوبا

طرز تهیه سالاد شوبا

 

سالاد شوبا یکی از سالاد های بسیار خوشمزه و مجلسی روسی می باشد که بیشتر با کنسرو ماهی هرینگ یا شاه ماهی تهیه می شود و کی ماهی سبیه به کولی با گوشت سفید رنگ است که در روسیه در اصل این سالاد با هرینگ تهیه می شود. اگر در جایی زندگی می کنید که به این کنسرو ماهی دسترسی دارید می توانید آن را با هرینگ تهیه کنید و اگر نه که می توانید با تن ماهی نیز این سالاد را تهیه کنید. بهتر است بدانید در روسیه در شب سال نو روس ها بیشتر تهیه می شود که به سالاد خزوش نیز معروف است شاید بخاطر لایه اول که از لبو پخته شده تهیه می شود و در نهایت به یک سالاد زیبا و خوش آب و رنگ تبدیل می شود. همان طور که مشخص است این سالاد به صورت لایه ی روی هم قرار می گیرد که از یک رینگ یا قالب گرد می توانید استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد شوبا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد شوبا

  • کنسرو ماهی ۱ قوطی
  • لبو پخته ۴ عدد
  • هویج ۳ عدد
  • پیاز یا پیازچه ریز شده ۱ ق سوپ خوری
  • سیب زمینی ۳ عدد
  • خیارشور خرد شده ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد به دلخواه
  • سرکه سفید ۱ ق سوپ خوری
  • مایونز ۱۰ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد شوبا روسی خیلی خوشمزه با لبو و تن ماهی

مرحله اول: آماده سازی لبو و هویج

ابتدا باید لبو ها را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل کمی آب بگذارید تا کاملا پخته شود و بعد از پخت رنده ریز یا درشت بزنید. هویج را نیز پوست بگیرید و بپزید و بعد از پخت به صورت ریز یا درشت رنده کنید. دقت کنید باید میزان خرد کردن مواد یکدست باشد تا در انتها سالاد زیبایی داشته باشید.

مرحله دوم: آماده سازی سیب زمینی و تن

تن ماهی را برای ۲۰ دقیقه بجوشانید و بعد صبر کنید تا خنک شود و درب آن را باز کنید و روغن اضافی را دور بریزید. سیب زمینی ها را بشورید و به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و بعد از پخت پوست روی سیب زمینی را بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و یا می توانید رنده درشت بزنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

تن ماهی را به صورت درشت خرد کنید و با سرکه و پیازچه خرد شده و مقداری فلفل سیاه خوب مخلوط کنید و کنار قرار دهید. تخم مرغ آبپز را به دلخواه خرد کنید. خیارشور را نیز بشورید و ساطوری ریز خرد کنید. حالا باید لبو پخته شده و سیب زمینی و هویچ را جداگانه با چند قاشق سس مایونز و کمی نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد شوبا

در ادامه باید ظرف یا قالب یا رینگ مورد نظر را بردارید و از مواد به صورت لایه ی بریزید به این ترتیب که ابتدا از سیب زمینی شروع کنید و ادامه دهید و در لایه ی آخر لبو را بریزید و فشار دهید و مواد را با سس مایونز کاور کنید و برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سالاد شوبا خیلی خوشمزه و مجلسی و شیک

  1. می توانید با کمک رینگ کوچک این سالاد را به صورت تک نفره سرو کنید.
  2. در صورت تمایل می توانید کمی سس هزار جزیره یا خردل نیز اضافه کنید.
  3. ترتیب لایه ها مهم نیست ولی لایه انتهای باید لبو باشد و روی آن را با سس مایونز کاور کنید.پ

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه