طرز تهیه کوکو گل کلم سفید بدون سیب زمینی خیلی خوشمزه و راحت

دستور پخت کوکو گل کلم

طرز تهیه کوکو گل کلم بدون سیب زمینی

 

کوکو گل کلم بدون سیب زمینی یکی از کوکو های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که همزمان در فصل پاییز و زمستان با رسیدن گل کلم سفید این کوکو خوشمزه تهیه می شود و برای انسجام آن نیازی به سیب زمینی ندارید و خیلی راحت می توانید آن را تهیه کنید. شما می توانید گلم کلم را داخل میکسر ریخته و له کنید و اگر میکسر ندارید ساطوری ریز کنید. این کوکو به واسطه نداشتن گوشت و مرغ می تواند گزینه خوبی برای گیاه خوارنی که لبنیات و تخم مرغ مصرف می کنند باشد. شما می توانید کوکو گل کلم بدون سیب زمینی را برای شام یا نهار تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو گل کلم بدون سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو گل کلم بدون سیب زمینی خیلی خوشمزه

  • گل کلم ۵۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • آرد ۳ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • بیکینگ پودر ۱ ق چا یخوری
  • جعفری ۱/۲ پیمانه ساطوری شده
  • پودر زیره، دارچین، پودر تخم گشنیز، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو گل کلم بدون سیب زمینی ساده و سریع

مرحله اول: آماده سازی گل کلم

ابتدا باید گل کلن هارا بشورید و خرد کنید و داخل یک لگن ریخته و چندین بار بشورید تا گل و لای آن به خوبی شسته شود و بعد آبکش کنید. مقداری آب و نمک داخل قابلمه ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد گل کلم را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه زمان دهید تا گل کلم نرم و پخت شود.

مرحله دوم : مخلوط کردن مواد

در ادامه گل کلم پخته شده را آبکش کنید و صبر کنید تا خنک شود و بعد داخل غذاساز ریخته و یا با کمک گوشتکوب برقی له و پوره کنید و اگر هیچکدام را نداشتید با کمک چاقو ساطوری ریز خرد کنید. در ادامه تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود.

مرحله سوم: سرخ کردن کوکو گل کلم خیلی خوشمزه

در ادامه ادویه ها و جعفری ساطوری شده و گل کلم و آرد را به همراه پیاز رنده شده به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد ادویه ها را اضافه کنید و مواد را خوب ترکیب کنید تا یکدست شود. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود، سپس از مواد کوکو بردارید و داخل تابه ریخته و صبر کنید تا یک طرف آن طلایی شود و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود و به همین ترتیب همه مواد را سرخ کنید و به همراه دورچین دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو گل کلم بدون سیب زمینی ساده و سریع

  1. اگر مواد شما خیلی مسنجم نبود می توانید ۱ تخم مرغ دیگر به مواد اضافه کنید.
  2. از کمی شوید نیز می توانید استفاده کنید.
  3. می توانید بجای جعفری تازه از کمی جعفری خشک برای عطر و طعم بهتر نیز استفاده کنید.
  4. حرارت را متوسط کنید تا کوکو گل کلم بدون سیب زمینی مغز پخت و طلایی شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه