طرز تهیه گل کلم پخته شده رژیمی، ساده و خوشمزه در فر گام به گام

گل کلم پخته شده

یک غذای عالی برای گیاهخواران است. اگر گیاهخوار نیستید باز هم باید این غذا را امتحان کنید. شما می توانید این گلم خوشمزه را با یک سس مخصوص مرینت کنید و داخل فر قرار دهید تا پخته شود و می توانید به دلخواه کمی سیب زمینی و قارچ نیز کنار آن قرار دهید و یک غذای گیاهی فوق العاده خوشمزه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه گل کلم پخته شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گل کلم۱ عدد
آویشننوک ق چای خوری
آبلیمو تازه۲ ق غذا خوری
جعفری یا ریحون خرد شده جهت تزئینبه مقدار لازم
روغن زیتون۳ ق غذا خوری
پاپریکا دودییا پاپریکا معمولی ۱ ق چای خوری
فلفل سیاه۱ ق چای خوری
نمک دریابه مقدار لازک

طرز تهیه گل کل پخته شده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید گل کلم را بشورید و از وسط به دو نیم تقسیم کنید، دقت کنید چندین بار گل کلم را داخل آب قرار دهید و بعد آبکشی کنید تا خوب تمیز شود و می توانید به دلخواه آن را خرد کنید و یا از یک گل کلم ریز استفاده کنید.

مرحله دوم: مزه دار کردن گل کلم

در اامه باید داخل یک کاسه روغن زیتون را به همراه همه ادویه های گفته شده و آبلیمو ترش تازه بریزید و خوب هم بزنید و با کمک یک فرچه روی گل کلم بزنید و خوب همه جای آن را به مواد آغشته کنید.

مرحله سوم: پخت گل کلم

در ادامه باید سینی مورد نظر را چرب کنید و گل کلم را داخل آن قرار دهید و به دلخواه می توانید چند سیب زمینی را برش بزنید و کنار آن قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱ ساعت با دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید تا پخته شود به طوری که روی گل کلم برشته شود و حتما با چنگال تست کنید تا کاملا نرم شده باشد و بعد از فر خارج کنید و با جعفری و ریحان تزیین و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت گل کلم پخته شده

  1. می توانید برای سرو از سس کچاب یا سیر استفاده کنید.
  2. می توانید گل کلم را مزه دار کنید و به صورت بخار پز داخل قابلمه یا دستگاه بخار پز تهیه کنید.
  3. نمک دریا باعث خوشمزه تر شدن این گل کلم می شود و اگر در دسترس ندارید می توانید از نمک معمولی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه