طرز تهیه کوکو استرالیایی خیلی خوشمزه و ساده با سیب زمینی + فیلم

دستور پخت کوکو استرالیایی

طرز تهیه کوکو استرالیایی

 

کوکو استرالیایی یکی از انواع کوکو ها می باشد که همان طور که از اسم آن پیداست برای کشور استرالیایی می باشدو با ذائقه ما ایرانی ها بسیار هماهنگ و بسیار شبیه به کوکو سیب زمینی خودمان می باشد.  این کوکو طعم بسیار خوبی دارد. شما می توانید کوکو استرالیایی را با نان تازه و یا پلو سرو کنید. در تهیه این کوکو استرالیایی از پنیر پیتزا و سبزی استفاده می شود و برای تنوع در غذا ها گزینه خوبی می باشد. شما می توانید این کوکو را به همراه ویدیو آموزشی انتهای پست مشاهده تهیه کنید. می توانید کوکو استرالیایی را به صورت قالبی تهیه کنید و یا می توانید با قاشق داخل روغن داغ سرخ کنید. منشا دقیقی از تاریخچه این کوکو در دسترس نیست ولی یک غذای محبوب در استرالیا به حساب می آید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو استرالیایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو استرالیایی

  • سیب زمینی ۳ عدد
  • فلفل دلمه رنگی ۲ عدد
  • پنیر پیتزا ۱.۵ پیمانه
  • جعفری ۱ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد ۳ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، نعنا خشک به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو استرالیایی خوشمزه با سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و داخل یک صافی بریزید و آب آن را بگیرید و داخل یک کاسه بریزید و بعد پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و نیازی به رنده کردن پیاز نیست و بهتر است نگینی ریز خرد کنید.

مرحله دوم: خرد کردن مواد

فلفل دلمه رنگی را که می توانید از رنگ سبز و قرمز و زرد استفاده کنید را به صورت نگینی ریز خرد کنید. جعفری را پاک کنید و بشورید و ساطوری ریز خرد کنید. سیر ها را نیز پوست بگیرید و پوره یا رنده کنید (اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید می توانید از کمی پودر سیر جای آن استفاده کنید).

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه سیب زمینی ها را به همراه پیاز و فلفل دلمه و جعفری و سیر رنده شده و ادویه ها و پنیر و آرد را اضافه کنید و خوب هم بزنید و در ادامه تخم مرغ را اضافه کنید هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود و مایه یکدستی بدست بیاید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکو استرالیایی

داخل یک تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و در ادامه کوکو ها را با قاشق داخل تابه ریخته و به آن شکل دهید و صبر کنید تا روی حرارت متوسط طلایی و سرخ شود و در ادامه با کفگیر برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته و طلایی شود. در انتها کوکو ها را روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی خارج شود و با نان تازه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو استرالیایی + فیلم

  1. باید کوکو ها را روی حرارت ملایم سرخ شوند تا مغز پخت شوند.
  2. می توانید فقط از یک نوع فلفل دلمه استفاده کنید.
  3. افزودن پنیر پیتزا اختیاری می باشد ولی طعم این کوکو را فوق العاده می کند و به همین دلیل در ریختن نمک دقت کنید زیرا پنیر حاوی نمک است.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه