طرز تهیه گراتن گل کلم بدون گوشت خوشمزه و مخصوص با سس سفید

گراتن گل کلم

 

یک غذایی سنتی بریتانیایی است که می توانید به عنوان وعده اصلی یا پیش غذا برای مهمانی خود تهیه کنید. گراتن گل کلم تشکیل شده از گل کلم به همراه پنیر و سس سفید که در بعضی اوقات می توانید نان خرده شده را روی گراتن بربزید تا سطح طلایی و خوش رنگی داشته باشد. اما گل کلم بسیار مقوی بوده و کمتر به آن توجه می شود. گل کلم از قبرس آمده زیرا در آن زمان قبرس مستعمره انگلیس بوده است. از سس بشامل در آشپزی یونان و قبرس در قرن نوزدهم و بیستم بسیار استفاده می شده است، اما انگلیسی ها متقعد هستند گراتن گلم کلم برای آن ها می باشد و اولین بار توسط آن ها کشف شده است. اما گل کلم خواص زیادی از جمله فیبر زیاد، سرشار از آنتی اکسیدان، کمک به کاهش وزن را دارا می باشد. گراتن گل کلم یکی از غذاهای محبوب در انگلیس به خصوص کودکان می باشد. امروز در پارسی دی گراتن گل کلم بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گل کلم درشت۱ عدد
شیر۱ لیتر
آرد۳ ق غذا خوری
کره۳ ق غذا خوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم
خرده نان تازه۱/۴ پیمانه
جوز هندی رنده شدهیک پنس
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه گراتن گل کلم بدون گوشت با سس سفید

مرحله اول : آماده سازی گل کلم

ابتدا گل کلم را به قطعات کوچک تر خرد کنید و داخل لگن آب ریخته و چندین بار آب آن را عوض کنید تا خوب تمیز شود. سپس یک قابلمه آب را روی حرارت گذاشته و مقداری نمک به آن اضافه کنید تا به جوش بیاید. سپس گل کلم ها را داخل آب ریخته تا کمی نرم شوند. در انتها داخل آبکش ریخته تا کمی خنک شود.

مرحله دوم : تهیه سس سفید

کره را داخل تابه ریخته و اجازه دهید تا ذوب شود. سپس آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود و شیر را که از قبل کمی ولرم کردید را به تدریج به آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید، تا گوله های آرد باز شود. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و جوزه هندی را به سس سفید اضافه کنید و هم بزنید تا سس سفید به غلظت برسد و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم : تهیه گراتن گلم کلم

کف ظرف مورد نظر( ظرف مناسبی را انتخاب کنید زیرا گراتن ها با همان ظرفی که پخته می شوند سرو می شوند)را کمی چرب کنید و ۲ ق غذا خوری سس سفید را کف ظرف بریزید. سپس مقداری از گل کلم ها ریخته و روی آن پنیر و سس سفید بریزید و همین طور این لایه ها را تکرار کنید تا گل کلم تمام شود.

مرحله چهارم : پخت گراتن گل کلم

در انتها روی گراتن را با سس سفید و پنیر پیتزا کاور کنید. سپس نان خرده شده را روی مواد بریزید. گراتن را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا هم گل کلم ها پخته و پنیر ذوب شود. در انتها می توانید چند دقیقه گریل را روشن کنید. گراتن گلم کلم ما حاضر است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت گراتن گل کلم

  1. لازم نیست گل کلم ها را زیاد در آب جوش قرار دهید، در حدی که کمی نرم شود کافی می باشد.
  2. در رسپی اصلی این غذا تخم مرغ وجود ندارد ولی می توانید ۲ عدد اضافه کنید.
  3. افزودن خرد نان اختیاری می باشد.
  4. می توانید به سس سفید کمی پودر سیر یا سیر تازه اضافه کنید.
  5. برای اینکه رنگ سس سفید تیره نشود، بهتر است از فلفل سفید استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه