طرز تهیه سوپ کلم بنفش بدون مرغ مقوی و ساده با شیر و سیب زمینی

دستور پخت سوپ کلم بنفش

طرز تهیه سوپ کلم بنفش

 

سوپ کلم بنفش یکی از انواع سوپ های خوشمزه و مقوی است که با طعم متفاوت و خوشمزه و همچنین ظاهر جذاب می توانید آن را تهیه کنید و از یک سوپ  جدید با طعم بی نظیر لذت ببرید. سوپ کلم بنفش به دلیل وجود کلم داخل این سوپ دارای خواص بسیار زیادی از جمله فیبر و آنتی اکسیدان می باشد. همچنین به دلیل رنگ بنفش این سوپ بسیار هیجان انگیز و جذاب می باشد. این سوپ باعث افزایش بالا بردن سیستم ایمنی بدن می شود و برای معده بسیار مفید است و حتما پیشنهاد می کنم در این روزهای سرد زمستان آن را تهیه کنید و لذت ببرید. امروز قصد داریم طرز تهیه سوپ کلم بنفش را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ کلم بنفش مقوی

  • کلم بنفش ۱/۲ عدد
  • قرص عصاره سبزیجات ۳ عدد یا آب مرغ
  • سیر ۲ حبه
  • شیر ۱ لیوان
  • شوید ۱۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • روغن زیتون ۱ ق چای خوری
  • پیاز قرمز ۱ عدد متوسط
  • پودر زنجبیل ۱/۲ ق چای خوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ کلم بنفش با سیب زمینی و شیر

مرحله اول: آماده سازی مواد

کلم را بشورید و بگذارید خشک شود. سپس روی تخته برش کلم را نگینی ریز خرد کنید. سیب زمینی و پیاز را بشورید و آن را پوست بگیرید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. سیر را بشورید و پوست کنید و روی تخته برش ریز خرد کنید. می توانید سیر ها را پوره کنید. شوید را بشورید و آن را خشک کنید و روی تخته برش ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تفت مواد

در ماهیتابه مناسب مقداری روغن زیتون بریزید و روی شعله ملایم بگذارید تا گرم شود. پیاز های نگینی خرد شده را داخل تابه بریزید بعد از کمی سبک و طلایی شدن سیر ها را اضافه کنید تا سیر از خامی خارج شود و بوی سیر پیچیده شود. سپس کلم و سیب زمینی را به همراه نمک و زنجبیل و فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد باهم تفت بخورد و مدت ۵ دقیقه مقداری پخته شوند.

مرحله سوم: پخت مواد

بعد از کمی تفت دادن ۳ لیوان آب را اضافه کنید و سپس قرص سبزیجات را اضافه کنید و و هم بزنید تا قرص باز شود. بعد از کمی هم زدن مواد، درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه مواد پخته شوند. بعد از این زمان سیب زمینی را چک کنید تا کاملا پخته شده باشد. سپس مواد را با همزن دستی هم بزنید تا کاملا باهم مخلوط شوند.

مرحله چهارم: اضافه کردن شیر و شوید

بعد از پخته شدن کامل مواد، شیر را اضافه کنید و هم بزنید و سپس نوبت اضافه کردن شوید می باشد. شوید را اضافه کنید و بدون اینکه درب قابلمه را بگذارید اجازه دهید تا شیر با مواد مخلوط شود و شوید ها پخته شود و مواد باهم ترکیب شوند و جا افتاده شود.

مرحله آخر: سرو سوپ

بعد از اینکه سوپ جا افتاده شد. اجازه دهید مقداری خنک شود. سپس سوپ را داخل دستگاه میکسر یا غذاساز بریزید و سوپ را پوره و یکدست کنید. سپس دوباره سوپ را گرم کنید و در ظرف مناسب سرو کنید. برای تزئین می توانید کمی پیاز بنفش خلالی شده را با یک تیکه شوید روی سوپ قرار دهید.

نکات کلیدی برای تهیه سوپ کلم بنفش

  1. می توانید از کمی آب لیمو تازه استفاده کنید. ولی به دلیل وجود شیر داخل سوپ باعث بریده شدن شیر می شود.
  2. می توانید به جای قرص سبزیجات، یک تیکه مرغ را به همراه ادویه و پیاز بپزید و سپس از آب مرغ استفاده کنید.
  3. حتما کلم تازه استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است طعم سوپ تلخ شود.
  4. از هر سبزی تازه ای که دوست دارید می توانید داخل سوپ استفاده کنید.
  5. می توانید از شیر بادام به جای شیر ساده استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه