طرز تهیه چیز کیک کیوی خوشمزه، خوشرنگ و مجلسی بدون فر

طرز تهیه چیز کیک کیوی

 

چیز کیک کیوی یکی از انواع چیز کیک های خوشمزه می باشد که مناسب برای شب های بلند زمستان و شب یلدا است، چیز کیک ها با دو روش با فر و یخچالی تهیه می شوند که تفاوت آنها در کراست لایه اول است شما می توانید با یک کیک دو تخم مرغی ساده یا دو عدد بیسکویت دلخواه این چیز کیک را تهیه کنید. شاید برای شما جالب باشد که کیوی به انگور فرنگی چینی شناخته می شود و کاشت آن به قرن نوزدهم بر می گردد و کیوی میوه ملی چین می باشد اما نیوزیلندی ها که ظرفیت این میوه را متوجه شدند شروع به کاشت کیوی با اهداف تجاری کردند. امروز در پارسی دی چیز کیک کیوی خوشمزه را با کراست بیسکویت به شما یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بیسکویت ( پتی پور یا دایجستیو )۲ بسته
کره۱۰۰ گرم
پنیر ماسکاراپونه۲۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکر۶ ق غذا خوری
ژله آلوئه ورا۱ بسته
ژله کیوی۱ بسته
کیوی۸ عدد به همراه ۸ ق غذا خوری شکر

طرز تهیه چیز کیک کیوی

مرحله اول : تهیه کراست چیز کیک کیوی

ابتدا بیسکویت را با کمک غذاساز یا گوشکوب دستی خوب له و پودر کنید سپس کره را با کمک ماکروفر یا حرارت مستقیم ذوب کرده و با بیسکویت ها مخلوط می کنیم و کف یک قالب کمربندی را چرب کرده و مخلوط بیسکویت ها را کف ظرف می ریزیم و با کمک کف یک لیوان خوب منسجم می کنیم و بمدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار می دهیم تا کراست ما حاضر شود.

مرحله دوم : تهیه لایه پنیری

۱ بسته ژله آلورا را با ۱ لیوان آبجوش مخلوط کرده و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار می دهیم تا تمام ذرات ژله حل شود و کنار می گذاریم تا خنک شود. در ظرف دیگر پنیر ماسکارپونه یا هر نوع پنیر خامه ای را با خامه صبحانه و شکر را با تندترین دور همزن خوب می زنیم تا مخلوط شوند ( در این مرحله می توانید ۱ ق مربا خوری وانیل به دلخواه اضافه کنید) سپس ژله سرد شده را با پنیر و خامه مخلوط و هم بزنید سپس قالب را از یخچال خارج کرده و لایه پنیری را اضافه می کنیم سطح چیز کیک را صاف و برای ۴۵ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا نیم بند شود.

مرحله سوم : لایه رویی چیز کیک کیوی

کیوی ها را پوست کنده و حلقه کنید و با ۸ ق شکر مخلوط کنید و با ۱/۲ لیوان آب بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه پخت شود (اگر این مرحله را انجام ندید کیوی بدلیل آنزیمی که دارد در ژله بسته نمی شود و حتما باید با شکر پخته شود) سپس ژله کیوی را با ۱ لیوان آبجوش مخلوط و بن ماری کنید (حرارت غیر مستقیم) سپس نصف آن را روی لایه پنیری ریخته و در یخچال می گذاریم نیم بند که شد کیوی ها را روی ژله چیده و مابقی ژله کیوی را روی آن ها می ریزیم و بمدت ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خوب منسجم شود سپس از یخچال خارج و دور تا دور چیز کیک را آزاد می کنید و کمر قالب را باز کرده و در ظرف سرو گذاشته و میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه چیز کیک کیوی

  • ژلاتین را جایگزین پودر ژله آلورا کنید.
  • از خامه قنادی به جای خامه صبحانه استفاده کنید.
  • اگر قالب کمربندی نداشتید کف ظرف مورد نظر را سلفون بکشید.

همچنین ببینید

طرز تهیه چیز کیک کیوی خوشمزه، خوشرنگ و مجلسی بدون فر
5 (100%) 6 votes