طرز تهیه سوسیس ماکارونی ساده و خوشمزه با گوشت یا سویا

دستور پخت سوسیس ماکارونی

سوسیس ماکارونی

 

سوسیس ماکارونی خلاقانه یکی از غذاهای خوشمزه و جذاب به خصوص برای کودکان می باشد شما می توانید سوسیس ماکارونی را به تنهایی دم بگذارید و همراه با سس کچاب بخورید و یا می توانید مواد گوشتی درست کنید و در کنار ماکارونی سرو کنید که ما به شما راه دوم را برای خوشمزگی بیشتر پیشنهاد می دهیم اما این غذا چطوری تهیه می شود؟ شما سوسیس ها را باید برش بزنید و ماکارونی ها را داخل سوسیس ها فرو کنید به همین راحتی. بچه ها همیشه عاشق سوسیس و به خصوص ماکارونی هستند ما می توانیم با تزئینات ساده و خلاقانه آنها را مجاب به خوردن غذا کنیم به خصوص بچه های بد غذا که مادرها به دنبال آنها می دوند تا غذایشان را بخورند اما این غذا فقط برای کودکان نیست برای بزرگسالان و خانواده نیز بسیار جذاب است و می توان گفت یک غذای دوست داشتنی برای دوستداران سوسیس است. مهم نیست از چه نوع سوسیسی استفاده می کنید فقط پنیردار نباشد و با کیفیت و برند خوب تهیه شده باشد. امروز در پارسی دی سوسیس ماکارونی با گوشت یا سویا بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سوسیس ماکارونی

  • ماکارونی ۱ بسته
  • سوسیس به اندازه دلخواه
  • پیاز ۱ عدد
  • سویا یا گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
  • سیر ۲ حبه
  • نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
  • جعفری برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه سوسیس ماکارونی با گوشت یا سویا

مرحله اول : آماده سازی ماکارونی و سوسیس

ابتدا سوسیس ها را از وسط به چند برش خرد می کنیم به دلخواه می توانید آنها را کمی نیم پز کنید تا وقتی رشته ماکارونی را داخلش فرو می کنیم کمی نرم باشد برای نیم پز کردن روی بخار غیر مستقیم قرار دهید. سپس رشته ماکارونی را در مرکز سوسیس فرو کنید دقت کنید نباید اصلا ماکارونی ها شکسته شوند و به آهستگی از وسط سوسیس رد کنید.

مرحله دوم : تهیه مواد گوشتی

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس پیاز را نگینی خرد کرده و کمی فلفل سیاه و زردچوبه تفت دهید کمی که سبک شد سیر را اضافه کنید و بعد سویا یا گوشت چرخ کرده را تفت دهید مقداری فلفل سیاه و نمک بزنید و در انتها رب را افزوده و هم بزنید تا سس خوش رنگی بدست بیاد.

مرحله سوم : پخت سوسیس ماکارونی

داخل یک قابلمه آب به همراه نمک و زردچوبه ریخته و اجازه دهید تا آب به جوش بیاد سپس ماکارونی ها را که در مرحله اول آماده کردیم به آرامی داخل قابلمه گذاشته تا نرم شوند سپس آنها را آبکش کنید.

مرحله آخر

در انتها شما می توانید مواد گوشتی را به همراه سوسیس ماکارونی داخل قابلمه دم بگذارید و یا می توانید ماکارونی را بعد از آبکش کردن کنار سس گوشتی سرو کنید و دم نگذارید و یا می توانید سوسیس ماکارونی را به تنهایی دم گذاشته و در موقع سرو روی آن سس گوشتی داغ ریخته و سرو کنید به دلخواه می توانید از سه روش فوق استفاده کنید و در انتهای پخت روی سوسیس ماکارونی جعفری یا پنیر پارمزان ریخته و تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سوسیس ماکارونی

  1. داخل هر سوسیس ۵ عدد ماکارونی بزنید کافی می باشد.
  2. می توانید این غذا را با هر سس ماکارونی که دوست دارید سرو کنید.
  3. می توانید سس را حذف کنید و ماکارونی بعد از دم گذاشتن با سس کچاپ سرو کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه