طرز تهیه اشکنه اسفناج تهرانی ساده و راحت و خوش طعم با سیب زمینی

دستور پخت اشکنه اسفناج

طرز تهیه اشکنه اسفناج

 

اشکنه اسفناج یکی از غذا های ساده و خوشمزه است که شما می توانید با اسفناج و سیب زمینی این اشکنه را تهیه کنید و به همراه نان ترید شده میل کنید. اشکنه جزء دسته غذا های ساده و سنتی ایرانی می باشد که طعم بی نظیری دارد و شما می توانید برای نهار یا شام سرو کنید. اشکنه اسفناج به واسطه داشتن اسفناج طعم خوبی دارد و مقوی است. اسفناج یکی از مشهور ترین سبزیجات برگ دار است که فواید بسیار خوبی برای بدن دارد و یکی از فواید مهم آن برای سلامت پوست و مو و کم خونی می باشد. این اشکنه ساده را می توانید با نان ترید یا تیلیت کنید و با ترشی میل کنید. اگر طرفدار غذا های ساده هستید اشکنه بهترین گزینه می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه اشکنه اسفناج و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه اشکنه اسفناج

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • آرد ۱ ق غذا خوری
  • اسفناج خرد شده ۱ پیمانه
  • آب سماق ۱/۲ پیمانه
  • آب ۳ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه اشکنه اسفناج و سیب زمینی به روش تهرانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید ۱ ق سماق را در یک پیمانه آب ولرم خیس کنید و بعد از صافی رد کنید و خوب فشار دهید تا عصاره سماق خارج شود. اسفناج را تمیز کنید و بشورید و به صورت ساطوری خرد کنید. سیب زمینی را نیز پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و داخل قابلمه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا طلایی شود و بعد آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و بعد اسفناج خرد شده را نیز اضافه کنید و کمی هم بزنید تا برگ اسفناج نرم شود.

مرحله سوم: پخت اشکنه اسفناج

روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا به قل بیفتد، سیب زمینی نگینی شده را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و زمانی که اشکنه جا افتاده و سیب زمینی ها پخته شد باید تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا تخم مرغ ها خودش را بگیرد و در انتها آب سماق را نیز به مواد اضافه کنید و هم بزنید و نمک اشکنه را اندازه کنید، به همین راحتی اشکنه اسفناج آماده شده است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اشکنه اسفناج خوشمزه و ساده به روش محلی

  1. می توانید تخم مرغ ها را جداگانه هم بزنید و به صورت درسته داخل اشکنه قرار ندهید.
  2. آب سماق باعث یک طعم ترش و ملس در اشکنه می شود.
  3. به دلخواه می توانید به مواد کمی سیر رنده شده اضافه کنید.
  4. مقدار اسفناج را می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه