طرز تهیه کاپ کیک با ماست شکلاتی و خوشمزه با فر و بدون فر

دستور پخت کاپ کیک با ماست

کاپ کیک با ماست

 

کاپ کیک با ماست یکی از روش های بسیار خوبی برای تهیه کاپ کیک می باشد که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. افزودن ماست باعث می شود بافت کاپ کیک بسیار نرم و لطیف می شود. شما می توانید این کاپ کیک را برای مهمانی ها و تولد تهیه کنید و به دلخواه با خامه قنادی یا گاناش شکلاتی تزیین کنید. این شیرینی را می توانید برای مهمانی ها و تولد ها تهیه کنید. برای تهیه این کاپ کیک نیاز به ماست پر چرب دارد و ماست آبکی و ترش برای تهیه این کاپ کیک مناسب نمی باشد. همه مواد به پیمانه گفته شده است که بتوانید به راحتی آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاپ کیک با ماست شکلاتی با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک با ماست

  • آرد ۲.۵ پیمانه
  • تخم مرغ درشت ۳ عدد
  • ماست پرچرب ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کاپ کیک با ماست با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس همه مواد را با کمک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. سپس فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. برای پخت بدون فر نیز یک قابلمه بزرگ را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود و بعد یک سه پایه همانند الک یا بشقاب قرار دهید تا باعث ایجاد فاصله بین کف قابلمه و قالب کاپ شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

ابتدا شکر و تخم مرغ و وانیل را داخل یک کاسه بریزید و برای ۴ دقیقه هم بزنید تا کشدار و حجیم شود. در ادامه روغن مایع و ماست را اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۳۰ ثانیه هم بزنید تا مواد یکدست شود. بهتر است بین مواد را با لیسک دورگیری کنید تا همه مواد یکدست هم بخورد.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک

داخل یک کاسه آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا آرد هوا بخورد. مخلوط آرد را به تدریج به مواد فوق اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. می توانید مواد را به صورت ساده و بدون پودر کاکائو تهیه کنید و مواد را نصف کنید و به یکی از مایه کاپ کیک کمی پودر کاکائو بزنید تا بتوانید کاپ کیک دو رنگ داشته باشید.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک ماست خوشمزه و راحت

برای پخت بدون فر مواد کاپ کیک را داخل لیوان های چرب شده بریزید، به طوری که ۲/۳ لیوان پر شود. سپس لیوان ها را روی سه پایه داخل قابلمه قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی بگذارید و برای ۳۵ دقیقه بگذارید تا کاپ کیک پخته شود. برای پخت بدون فر نیز باید مایه کاپ کیک را داخل قالب مافین و کپسول های کاغذی بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کاپ کیک با ماست خوشمزه و مجلسی

  1. برای خارج کردن از لیوان باید صبر کنید تا از داغی بیفتد و بعد دور لیوان را با کمک چاقو آزاد کنید و کاپ کیک را خارج کنید.
  2. برای فر های برقی و توستر باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. بهتر است بعد از ۳۵ دقیقه مواد را با کمک خلال دندان تست کنید و اگر پخته بود از فر خارج کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کاپ کیک با ماست شکلاتی و خوشمزه با فر و بدون فر
4.5 (90%) 2 votes