طرز تهیه گلت شلیل فوق العاده خوشمزه و ساده + عکس مراحل

دستور پخت گلت شلیل

طرز تهیه گلت شلیل

 

گلت شلیل یکی از شیرینی های مدرن امروزی می باشد که برای پخت آن دیگر نیازی به قالب ندارید و خیلی راحت می توانید با بیشتر میوه ها این گلت ها را تهیه کنید. گلت ها جزء خانواده پای و تارت هستند و خمیر مشابه با آن ها دارند با این تفاوت که مواد میانی وسط خمیر گذاشته می شود و خمیر را روی مواد می آورند و به دلخواه روی آن شکر دانه درشت یا بادام قرار دهید می دهند و در فر از قبل گرم شده قرار می دهند. شما اگر به میوه شلیل علاقه دارید و می خواهید یک شیرینی خوشمزه و با شلیل تهیه کنید حتما گلت آن را در نظر داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه گلت شلیل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه گلت شلیل با طعم کره

  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • کره سرد ۱۰۰ گرم
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • آب سرد ۴ ق غذا خوری

مواد میانی گلت شلیل

  • شلیل ۵ عدد
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه گلت شلیل خوشمزه و ساده با کره به روشی آسان

مرحله اول: تهیه مواد میانی

ابتدا باید مواد میانی گلت را تهیه کنید. برای این کار باید شلیل ها را بشورید و به صورت ورقه ای نازک همانند تصویر خرد کنید و شکر و نشاسته را روی آن بریزید و خوب مخلوط کنید و شلیل ها را کنار قرا ردهید تا آب انداخته و بعد داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه کشیده شود.

طرز تهیه گلت شلیل

مرحله دوم: تهیه خمیر گلت

آرد و کره و شکر را داخل غذاساز ریخته و یا با چنگال خوب هم بزنید تا آرد همانند عکس شبیه به خرد نان شود و دانه های آرد درشت تر شود. حالا باید کم کم آب سرد اضافه کنید و ابتدا با چنگال و یا با غذاساز خمیر را کمی ورز دهید تا نرم و لطیف شود. سپس داخل نایلون قرار دهید و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: باز کردن خمیر

کف سینی فر کاغذ روغنی انداخته و خمیر را داخل کاغذ پهن کنید و با چنگال سوراخ های روی آن ایحاد کنید و حالا شلیل ها را کنار هم قرا ردهید و یا می توانید به مانند عکس به صورت دایره ی بچینید. بعد از خمیر را از کناره ها جمع کنید و روی شلیل را بپوشانید.

مرحله چهارم: پخت گلت شلیل

روی خمیر را با زرده و شیر رومال کنید و به دلخواه خلال پسته یا بادام بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ ایل ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید و در انتها ۲ دقیقه گریل را روشن کنید و صبر کنید تا خنک شود و بعد از روی کاغذ جدا کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه گلت شلیل ساده و شیک در فر

  1. می توانید تا زمانی که داغ است دور تا دور خمیر را با عسل رومال کنید تا براق شود.
  2. برای فر های برقی و توستر دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. افزودن نشاسته مانع آب انداختن شلیل در حین پخت می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه