طرز تهیه فریتاتای سیب زمینی بسیار خوشمزه و متفاوت و ساده با جعفری

دستور پخت فریتاتای سیب زمینی

طرز تهیه فریتاتای سیب زمینی

 

فریتاتای سیب زمینی یکی از غذا های بسیار خوشمزه بین المللی می باشد که با ذائقه ما ایرانی ها بسیار جور در می آید و شما می توانید به راحتی با چند قلم مواد در خانه این غذای خوشمزه را تهیه کنید. فریتاتا یک غذای ایتالیایی بسیار خوشمزه است که با تخم مرغ تهیه می شود شباهت زیادی به تخم مرغ دارد و شما می توانید به دلخواه با انواع پنیر ها این فریتاتای سیب زمینی را تهیه کنید. در تهیه فریتاتای سیب زمینی نیازی به گوشت و مرغ ندارد و اگر شما گیاه خوار هستید و تخم مرغ مصرف می کنید می توانید این غذای جذاب و راحت را تهیه کنید. فریتاتای سیب زمینی را می توانید برای نهار یا شام به همراه نان تازه و دورچین دلخواه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه فریتاتای سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه فریتاتای سیب زمینی

  • سیب زمینی ۳ عدد حدود ۵۰۰ گرم
  • جعفری ۵۰ گرم معادل ۱ دسته
  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه فریتاتای سیب زمینی خوشمزه و راحت

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها درشت را باید بشورید پوست بگیرید. برای اینکه فریتاتای سیب زمینی ظاهر جذابی داشته باشد باید همه سیب زمینی ها را به صورت یکدست به صورت نگینی ریز خرد کنید. در تهیه فریتاتا نباید سبزیجات رنده شود. سیب زمینی باید یک اندازه باشند تا یکدست پخته شوند.

مرحله دوم: آماده سازی سیب زمینی

در ادامه جعفری را پاک کنید و بشورید و روی تخته آشپزی قرار دهید و خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید. سیب زمینی ها را بشورید و روی یک دستمال قرار تا خشک شود. پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و به جعفری اضافه کنید.

مرحله سوم: سرخ کردن سیب زمینی

در ادامه داخل یک تابه کمی روغن ریخته و سیب زمینی ها را اضافه کنید و در یک حد کوچک تفت دهید تا بوی خامی سیب زمینی ها از بین برود و رنگ سیب زمینی تغییر کند. سیب زمینی را از تابه خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود. به پیاز و جعفری باید ادویه ها را اضافه کنیدو هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه فریتاتا سیب زمینی

حالا سیب زمینی خنک شده را به مواد فوق اضافه کنید و تخم مرغ ها را که از قبل با کمی همزن دستی زدید به مواد اضافه کنید و هم بزنید. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و مواد فریتاتای سیب زمینی را داخل تابه ریخته و پهن کنید و صبر کنید تا اطراف فریتاتا طلایی رنگ شود و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. نوش جان

نکات کلیدی تهیه فریتاتای سیب زمینی خوشمزه و متفاوت و راحت

  1. زمان پخت این غذا به ضخامت سیب زمینی و حرارت شما بستگی دارد.
  2. بهتر است زمانی که فریتاتا را بر می گردانید حتما کمی روغن مجدد داخل تابه بریزید.
  3. می توانید گوجه و خیارشور در کنار این غذا سرو و به همراه نان میل کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه