طرز تهیه فریتاتا با پاستا ساده و لذیذ بدون گوشت با پنیر در فر و تابه

طرزتهیه فریتاتا و پاستا

 

پیتزای تخم مرغی یکی از انواع غذا های ایتالیایی بسیار خوشمزه و لذیذ با طعم متفاوت می باشد که می توانید در وعده غذایی نهار یا شام تهیه کنید. فریتاتا به معنی سرخ شده می باشد و در ابتدا به معنی پختن تخم مرغ در ماهیتابه بوده که تا دهه ۱۹۵۰ تبدیل با این غذای جذاب و خوشمزه شده است که می توانید با مرغ یا گوشت و انواع پنیر ها تهیه کنید. فریتاتا در واقع شبیه به یک نوع املت بسیار خوشمزه است که با سبزیجات مختلف و ادویه ها تهیه می شود. شما می توانید این غذا را با سس های مختلف سرو کنید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه فریتاتا با پاستا را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۴ عدد
شیر پر چرب۲/۳ پیمانه
پاپریکای دودی۱ ق غذا خوری
پنیر چدار۶۰ گرم
پنیر پارمزان۲۰ گرم
نخود سبز۱۵۰ گرم
پاستا۱۶۰ گرم
نمک و فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم
ریحان تازه خرد شدهبه مقدار لازم

طرز تهیه فریتاتا با پاستا یا پیتزا تخم مرغی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ریحان را بشورید و اجازه دهید تا آب اضافه آن کشیده شود. در کاسه مناسب تخم مرغ ها را بشکنید و با استفاده از چنگال یا هم زن دستی هم بزنید تا مواد باهم مخلوط شوند و تخم مرغ ها از لختگی خارج و یکدست شوند. سپس شیر را به همراه پاپریکای دودی و ادویه ها که شامل نمک، فلفل سیاه است اضافه کنید و هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. بعد از مخلوط کردن این مواد نوبت اضافه کردن پنیر چدار و پنیر پارمزان می باشد. پنیر ها را اضافه کنید و هم بزنید. سپس نخود سبز و ریحان را به کاسه اضافه کنید و باهم مخلوط کنید. مواد را کنار بگذارید.

مرحله دوم: پخت پاستا

در قابلمه مناسب آب بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب جوش شود. مقداری زردچوبه و نمک داخل آب اضافه کنید تا پاستاها خوش رنگ و مزه دار شوند. بعد از آن مقدار خیلی کم روغن بریزید تا پاستا ها به هم نچسبند. سپس پاستا ها را به داخل قابلمه اضافه کنید و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بجوشد و پخته شود. در این فاصله یک عدد از پاستا را به کمک قاشق از قابلمه بیرون بیارید و با دست فشار دهید اگر مقداری نرم شده بود و با کمک فشار ناخن از وسط نصف شد، پاستا را سریع از آب کش رد کنید تا آب اضافه آن خارج شود و مقداری آب سرد روی پاستا بگیرید تا به هم نچسبند.

مرحله سوم: پخت فریتاتا با پاستا در فر

فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.بعد از اینکه پاستا ها پخته شدند، آن ها را داخل ظرف مواد از قبل آماده شده بریزید و با قاشق کمی هم بزنید تا پاستا ها با مواد مخلوط شوند. و تخم مرغ ها به همه جای پاستا ها برود و پخش شود. سپس  داخل ظرف مخصوص فر مواد را بریزید و ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر یا دمای ۱۸۰ درجه قرار دهسد تا فریتاتا با پاستا آماده شود و روی آن ها طلایی شود. بعد از این زمان فریتاتا با پاستا آماده می باشد می توانید با سس کچاپ و سس خردل سرو کنید.

مرحله چهارم: تهیه فریتاتا با پاستا در ماهیتابه

پخت فریتاتا با پاستا در قابلمه یا تابه بسیار را را حت می باشد. تنها کافیه داخل تابه مقداری روغن بریزید و با حرارت ملایم اجازه دهید تا گرم شود. سپس مواد را بعد از این که باهم مخلوط کردید مانند کوکو به داخل تابه بریزید و درب تابه را بگذارید تا یک طرف فریتاتا طلایی و سرخ شوند. سپس با کمک کفگیر، مواد را برگردانید تا طرف دیگر آن هم سرخ و طلایی شود. بعد از این که دو طرف مواد طلایی شد فریتاتا با پاستا آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت فریتاتا با پاستا

  1. می توانید فریتاتا را با مرغ و گوشت هم تهیه کنید.
  2. می توانید از پاستای شکل دار یا ساده برای تهیه فریتاتا استفاده کنید.
  3. می توانید روی مواد فریتاتا از پنیر پیتزا استفاده کنید.
  4. می توانید فریتاتا را در قالب های مختلف با سایز های گوناگون تهیه کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه فریتاتا با پاستا ساده و لذیذ بدون گوشت با پنیر در فر و تابه
5 (100%) 1 votes