طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ و سیب زمینی فرانسوی متفاوت و عالی

 

طرز تهیه ژولین مرغ

 

غذا های مدرن و خوشمزه امروزه بسیار ترند شده است که ژولین مرغ یکی از این غذا های بین المللی می باشد که اگر یک بار این غذای فوق العاده را تهیه کنید جز برنامه هفتگی شما می شود. ژولین مرغ و سبزیجات یکی از غذاهای بسیار خاص و خوشمزه است و داخل همان ظرفی که پخته می شود سرو می شود شما می توانید از قالب های رمکین استفاده کنید. این غذا اصالت فرانسوی دارد ولی روس ها نیز ادا دارند این غذا برای آن ها می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژولین مرغ و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ناگت مرغ

 

مواد لازم

سیب زمینی۲ عدد
کره برای پوره۱ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
قارچیک بسته
کرهبرای مواد میانی ۱ ق غذا خوری
فیله مرغ۳ عدد
شیر۱ فنجان
خامه۲ ق غذا خوری
آرد۱ ق غذا خوری
پنیر پیتزا۲ الی ۳  ق غذا خوری
نمک و فلفل و زردچوبه و برگ بوبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ساندویچ مرغ

 

طرز تهیه ژولین مرغ

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید برای این کار فیله یا سینه مرغ را به همراه نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و برگ بو داخل قابلمه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد روی مرغ آبجوش بریزید و بگذارید تا سینه یا فیله خوب پخته شود و بعد ریش ریش کنید.

مرحله دوم: پخت سیب زمینی

در ادامه باید سیب زمینی ها را بشورید و به همراه آب داخل قابلمه قرار دهید تا پخته شود و بعد از پخت آبکشی کنید و پوست بگیرید و بعد از خنک شد با گوشتکوب بکوبید و کمی نمک و فلفل سیاه و کره بزنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه سس با قارچ

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد قارچ اسلایس شده را اضافه کنید و بعد کره افزوده و قارچ ها را خوب تفت دهید و بعد مرغ ریش ریش را اضافه کنید و هم بزنید حالا نوبت اضافه کردن شیر و خامه است و بعد آرد اضافه کنید و با حرارت خیلی کم بگذارید تا مواد خیلی غلیظ شود و در انتها چند قاشق چنیر به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت ژولین مرغ و قارچ

در ادامه باید قالب یا کاسه های مورد نظر را انتخاب کنید و بعد نیمی را با سیب زمینی پر کنید و روی آن مواد مرغ و قارچ مرحله قبلی بریزید و کمی روی آن پنیر پیتزا بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدتی قرار دهید تا روی پنیر طلایی شود. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ساندوی مرغ و قارچ بندری

 

فوت و فن های دستور پخت ژولین مرغ و قارچ

  1. می توانید برای ۵ الی ۱۰ دقیقه داخل ماکروفر یا توستر نیز با دمای ۱۸۰ قرار دهید.
  2. اگر فر شما کانوکشن ندارد گریل را در انتها روشن کنید.
  3. به دلخواه می توانید پنیر را حذف کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کوکو مرغ

از
1
دیدگاه