طرز تهیه ترشی خرفه با هویج و بادمجان با طعم بی نظیر + با تمام نکات مهم

دستور تهیه ترشی خرفه با هویج

طرز تهیه ترشی خرفه با هویج

 

ترشی خرفه با هویج یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه یک ترشی خانگی با طعم فوق العاده می باشد. این ترشی همان طور که از نام آن مشخص است با خرفه تهیه می شود. خرفه یک گیاه یک ساله است که بسیار آبدار می باشد. گیاه خرفه شامل برگ و گل دانه است و برای سلامتی بسیار مفید است. خرفه حاوی مقادیر بالا امگا ۳ و فیبر و انواع ویتامین ها می باشد. شما می توانید با خرفه یک ترشی بی نظیر تهیه کنید و به دلخواه هویج و بادمجان به آن اضافه کنید و به همراه غذا های خود مصرف کنید. شما می توانید میزان تندی این ترشی را به دلخواه تغییر دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی خرفه هویج و بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی خرفه با هویج

  • خرفه ۲ کیلوگرم
  • بادمجان ۲ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • سرکه ۱.۵ لیتر
  • نمک، فلفل قرمز، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی خرفه با هویج و بادمجان

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا خرفه ها را از ساقه و برگ جدا کنید و ساقه و برگ را تمیز بشورید و بگذارید آب ان کاملا خشک شود. ساقه ها را جدا ریز کنید و بگذارید برگ و ساقه های کوچک با چاقو تیز خرد کنید ولی له نشود چون ترشی حالت لزج و بدی می شود.

مرحله دوم: آماده سازی هویج و بادمجان

هویج را پوست بگیرید و رنده درشت بزنید و کنار قرار دهید. بادمجان های کشیده را نیز پوست بگیرید را نیز پوست بگیرید و رنده درشت بزنید. بهتر است از بادمجان های قلمی و کم تخم استفاده کنید و بادمجان ها باید پوستی براق و کشیده داشته باشند.

مرحله سوم: جوشاندن ساقه

در ادامه ساقه های خرد شده را داخل قابلمه بریزید و با کمی سرکه بگذارید تا پخته شود و برای ۴ دقیقه بجوشد. سپس کمی نمک نیز اضافه کنید. سپس هویج و بادمجان رنده شده را به همراه برگ خرفه اضافه کنید و برای ۴ الی ۵ دقیقه دیگر بگذارید تا مواد پخته شود  و در انتها ادویه های گفته شده را اضافه کنید و شعله گاز را خاموش کنید و کنار قرار دهید تا خوب سرد شود.

مرحله چهارم: تهیه ترشی خرفه

در ادامه باید مابقی سرکه و سیر های رنده شده را اضافه کنید و هم بزنید و شیشه های تمیز را بردارید و ترشی را داخل شیشه بریزید و درب ظرف را بسته و در یخچال قرار دهید و بعد از چند روز ترشی را میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی خرفه خوشمزه و راحت با هویج و بادمجان

  1. می توانید به دلخواه کمی سیاه دانه و فلفل تند نیز در ترشی بریزید.
  2. می توانید به دلخواه به مواد گوجه پوره شده اضافه کنید.
  3. می توانید از مخلوط نصف سرکه و آب برای تهیه ترشی استفاده کنید.
  4. فرقی ندارد از سرکه سفید یا قرمز استفاده می کنید.
  5. می توانید مواد را داخل غذاساز بریزید و پوره کنید.
  6. استفاده از سرکه خانگی باعث مزه و حفظ رنگ و خرفه می شود.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه