طرز تهیه ترشی انبه سبز بندر عباس خوشمزه و ساده با سرکه + فیلم

دستور تهیه ترشی انبه سبز

طرز تهیه ترشی انبه سبز

 

ترشی انبه سبز یکی از انواع ترشی می باشد که با انبه سبز تهیه می شود و با طعمی فوق العاده دارد. شما می توانید این ترشی را همزمان با رسیدن انبه های سبز در خانه تهیه کنید. اگر به طعم ترشی انبه علاقه دارید این رسپی را حتما تهیه کنید و در فصل های مختلف این ترشی را داشته باشید. این ترشی انبه خوشمزه طعم بسیار تند و تیزی دارد و برای کسانی که به طعم ترشی های تند علاقمند هستند گزینه مناسبی می باشد. اما انبه سبز نیز همانند انبه نارنجی از خواص بی نظیری برخودار است. انبه یکی از معروف ترین میوه ها در دنیا می باشد که بسیار پر خاصیت است و در اکثر مناطق گرم رشد می کند. انبه خواص خوب آنتی اکسیدانی دارد که باعث می شود سلول های بدن را بازسای کند و خواص ضد پیری دارد زیرا باعث تولید کلاژن در بدن می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی انبه سبز بندرعباسی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی انبه سبز با سرکه

  • انبه سبز ۱ کیلوگرم
  • سیر ۳ حبه
  • سیاه دانه ۱ ق غذا خوری
  • گل پر ۱ ق غذا خوری
  • تخم گشنیز ۱ ق غذا خوری
  • نمک ۱ ق غذ اخوری
  • زردچوبه ۱ ق غذا خوری
  • فلفل تند ۲ عدد
  • فلفل سیاه ۱/۲ ق غذا خوری
  • سرکه به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی انبه سبز بندرعباس به روش سنتی

مرحله اول: آماده سازی انبه

ابتدا باید انبه ها را خوب بشورید و خشک کنید. شما می توانید انبه را با پوست ترشی کنید و یا مطابق فیلم با پوست کن آن را پوست بگیرید و با یک چاقو تیز هسته کوچک وسط انبه را خارج کنید و به صورت افقی برش بزنید و داخل یک کاسه بریزید و به انبه های خرد شده نمک و زردچوبه بزنید و برای یک روز در دمای محیط آشپزخانه قرار دهید تا آب بی اندازد.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه انبه ها را از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس گلپر و تخم گشنیز و فلفل تند و فلفل سیاه را داخل یک تابه بریزید و برای ۵ دقیقه روی تابه تفت دهید تا عطر آن آزاد شود. سپس با کمک آسیاب آن را پودر کنید. سیر را نیز پودر کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه انبه صاف شده را بریزید و به آن میکس ادویه ها را به همراه نمک و سیاه دانه بریزید و سیر له شده را بریزید و هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شود. شیشه های مخصوص ترشی را خوب بشورید و خشک کنید تا عاری از هر گونه چربی باشد.

مرحله چهارم: ترشی انبه سبز

حالا ترشی تهیه شده را داخل شیشه های تمیز بریزید و روی آن را سرکه بریزبد تا روی مواد را بگیرد. درب ظرف را خوب بسته و برای ۱۵ روز بگذارید در دمای محیط قرار دهید تا جا افتاده شود و بعد در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی انبه سبز خوشمزه و فوری + ویدیو

  1. اگر دوست دارید ترشی زودتر برسد باید ۲ دقیقه داخل سرکه بجوشانید.
  2. به دلخواه می توانید مقدار فلفل را بیشتر کنید.
  3. از سرکه سفیدی یا خانگی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ترشی انبه سبز بندر عباس خوشمزه و ساده با سرکه + فیلم
2.6 (51.43%) 7 votes