طرز تهیه ترشی دودی بادمجان و گل کلم ساده و راحت با طعم بی نظیر

دستور تهیه ترشی دودی بادمجان

طرز تهیه ترشی دودی بادمجان

 

ترشی دودی بادمجان یکی از ترشی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که به دلیل کبابی شدن بادمجان و گوجه فرنگی به این اسم معروف شده است. شما می توانید این ترشی خوشمزه را با گل کلم تهیه کنید و در جای خنک نگهداری کنید. دقت کنید در تهیه ترشی ها شما می توانید از سرکه قرمز یا سفید یا سرکه خانگی استفاده کنید و بسته به نوع ترشی و میزان تند و تیز بودن آن استفاده از آن متفاوت است برای مثال سرکه سفید تند و تیزی بیشتری نسبت به بقیه دارد و برای ترشی های که بادمجان دارند گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی دودی بادمجان و گوجه فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی دودی بادمجان با گل کلم

  • بادمجان ۴ عدد
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • گل کلم ۱ عدد کوچک
  • سیر ۵ حبه
  • نعنا و مرزه و ترخون خشک ۲ ق غذا خوری
  • سیاه دانه ۱ ق چای خوری
  • سرکه به مقدار لازم
  • نمک، فلفل قرمز، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی دودی بادمجان با سرکه

مرحله اول: آماده سازی بادمجان و گوجه

بادمجان و گوجه بشورید را روی توری یا شعله پخش کن قرار دهید و و بادمجان ها و گوجه فرنگی حسابی کبابی شوند و بعد از نرم شدن داخل نایلون قرار دهید و برای چند ثانیه صبر کنید تا بخار کند و بعد پوست بادمجان و گوجه را بگیرید و صبر کنید تا سرد شود، گل کلم را خرد کنید و داخل آب بریزید و چندین بار بشوریدو روی دستمال خشک شود.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

در ادامه بادمجان و گوجه فرنگی را با کمی سرکه سفید پوره کنید می توانید از گوشتکوب برقی برای میکس کردن استفاده کنید. اگر گوشتکوب برقی ندارید می توانید گوجه یا بادمجان را ساطوری ریز خرد کنید و بعد با سرکه مخلوط کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

سیر را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و به همراه گوجه و بادمجان خرد شده مخلوط کنید و بعد ادویه های گفته شده را اضافه کنید و هم بزنید در ادامه سبزی خشک را افزوده و هم بزنید می توانید از سبزی تازه نیز استفاده کنید ولی عطر و بو سبزی خشک بیشتر می باشد.

مرحله چهارم: تهیه ترشی دودی بادمجان

در ادامه سیاه دانه و کلم خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید. یک شیشه ترشی تمیز را بردارید و مواد را داخل آن بریزید و درب ترشی را بسته و برای ۱۰ روز در جای خنک نگهداری کنید تا ترشی برسد و بعد سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی دودی بادمجان با گوجه کبابی و کلم

  1. بعد از باز کردن درب ترشی آن را در جای خنک و ترجیحا در یخچال نگهداری کنید.
  2. میزان نمک و فلفل را بچشید و به دلخواه کم و زیاد کنید.
  3. بهتر است از بادمجان های قلمی استفاده کنید تا تخم کمتری داشته باشد و بادمجان دلمه ای برای این ترشی مناسب نیست.

همچنین ببینید 

طرز تهیه ترشی دودی بادمجان و گل کلم ساده و راحت با طعم بی نظیر
5 (100%) 1 votes